سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۲۲ هزار و ۳۹۲ فقره تسهیلات ازدواج در فارس

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲۲ هزار و ۳۹۲ فقره تسهیلات ازدواج و ۷ هزار و ۶۶۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های عضو این شورا در سطح استان پرداخت شده است.

کریم ریگی زادگان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس که با حضور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌های استان، گفت: از ۳۱ بانک و موسسه مالی مستقر در این استان ۲۰ بانک که اغلب شامل بانک‌های دولتی است، عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان است.

او گفت: از سهم ۴۶ درصدی سپرده‌های کشور به جز استان تهران، ۳ و ۹ دهم درصد آن در فارس قرار دارد که این استان رتبه سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

ریگی زادگان گفت: در حال حاضر منابع بانکی این استان نسبت به پایان پارسال حدود ۱۹ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد تسهیلات کشور در تهران و ۴۰ درصد دیگر در کل کشور پرداخت شده، گفت: در حوزه حجم تسهیلات ارائه شده نیز فارس رتبه سوم را در سطح کشور دارا است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه امسال ۲۲ هزار و ۳۹۲ فقره تسهیلات ازدواج و ۷ هزار و ۶۶۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های عضو این شورا در سطح استان پرداخت شده است.

او گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور امسال تعداد ۲۴ هزار و ۷۴۶ فقره تسهیلات فرزند آوری توسط بانک‌های استان به ارزش نه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

ریگی زادگان نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان فارس که عضو شورای هماهنگی این استان قرار دارند را تا پایان شهریورماه امسال ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار شامل ۲۰ بانک عضو این شورا است که اغلب نیز دولتی است.

او در پایان گفت: بیش از ۵۰ درصد منابع بانکی استان فارس در بانک‌های غیرعضو شورای هماهنگی بانک‌های این استان است.

گلایه از عملکرد بانک‌های خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: ۳۱ بانک و موسسه مالی با هزار و ۲۲۹ شعبه در سطح این استان فعال است.

محسن ربانی زاده گفت: وضعیت اغلب بانک‌های خصوصی این استان در حوزه پرداخت تسهیلات خوب نیست و مشکل اصلی بانکی در این استان عدم پرداخت تسهیلات و تناسب بین نسبت منابع به مصارف این بانک‌ها است.

او گفت: بانک‌های خصوصی این استان نه گزارش درستی از عملکرد خود ارایه می‌دهند و نه با تصمیات شورای هماهنگی بانک‌های استان هماهنگی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در پی دستور استاندار فارس که امروز پنجشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ صادر شده باید همه بانک‌های خصوصی و فعال در سطح این استان به عضویت شورای هماهنگی بانک‌های فارس در آیند.

او گفت: یکی از بانک‌های خصوصی در این استان ۲۸ شعبه دارد، اما سهم چندانی در پرداخت تسهیلات ندارد.

ربانی زاده نسبت منابع به مصارف بعضی بانک‌های خصوصی این استان ازجمله اقتصاد نوین، نور، گردشگری و سرمایه را در وضعیت مناسبی ندانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.