سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان در گفتگو با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می‌کنیم

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با جوزف بورل گفت: ما مخالف جنگ هستیم و تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ابتکار طرف اروپایی تلفنی درباره آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و مذاکرات لغو تحریم‌ها تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در خصوص ادعا‌های استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی این کشور، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای توقف درگیری‌ها در اوکراین از طریق دیپلماسی است و توصیه می‌کنیم اروپایی‌ها با رویکردی واقع بینانه به این موضوع بنگرند.

امیرعبداللهیان گفت: ما مخالف جنگ هستیم و تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است، اما برخی از مقامات اروپا با تحلیل اشتباه و به بهانه دفاع از حقوق بشر از آشوب، ترور و اغتشاشات در ایران حمایت کردند که اقدامی نسنجیده، غیرسازنده، مداخله آمیز و البته با اهداف سیاسی مشخص بود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه تمرکز بر منطق، عقلانیت و دیپلماسی، مسیر حرکت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود؛ سیاست خارجی ما بر مبنای استاندارد‌های دوگانه نیست.

جوزف بورل نیز در این گفتگوی تلفنی در خصوص تداوم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه موضوعات پادمانی ابراز امیدواری کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضع ایران در تاکید بر عدم ارسال سلاح و پهپاد برای بکارگیری در جنگ اوکراین را مهم و شایسته تقدیر دانست.

طرفین مسیر مذاکره برای لغو تحریم‌ها و توافق را مثبت و رو به جلو ارزیابی کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
ما مسلمانیم و دروغ در اسلام مذموم و کلید تمام بدیهاست اگر که واقعا" ما پهپاد به روسیه دادیم نباید فروش آنرا تکذیب کنیم و به قولی " هدف وسیله را توجیه نمیکند " پس با وسیله دروغ نباید اهداف خود را به پیش ببریم
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
سلام‌ ،

از او دعوت کن به ایران بیاید ،


پیمان اشراقی.
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
پس چرا دادی به روسیه کشوری که‌ در زمان جنگ یادما هست که سیم خاردار به ما نداد بلکه به دشمن ایران داد که موشک اس ۴۰۰به ما داد چه شوروی و چه روس همان روسیه است
بختیاری
۲۳:۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
اقای عبدالهیان لطفا بگو هیچگاه اروپا باغ نبود و نیست و باغوحش بود و هست و ایران باغ جهان بوده و خواهد شد به کوری چشم بدخواهانش
فلفل
۲۲:۵۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
اروپایی‌ها در خباثت کمتر از آمریکا نیستند . بلکه خبیث ترند ولی قدرتی ندارند .
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
اصلا دادیم به اونها چه ربطی داره، مگه اونها اینقدر سلاح دادن از کسی اجازه خواستن.
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
اگر میگید نظرات اروپا و امریکا اهمیتی نداره پس چرا انقدر پافشاری میکنید که بگید کاری نمیکنید شما که میگید به خارج وابسته نیستیم پس چ اهمیتی داره که اونا چه فکری بکنن؟ این میشه تنااااااقص من که موندم واقعا تکلیف چیه الان رهبری میگه مذاکره تمومه شما هنوز دنبالش هستین چرا؟
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
راست میگه من باور می کنم.
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
خودشون میدونن
کلا روسیه اخودش از لحاظ نظاممی یک کشور خودکفاهست همه چیزم داره
میخان این وسط بهونه دربیارن ی چیزی تلکه بشن
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
دانلود کردن فروشگاه دانلود کردن فروشگاه
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
اینا که می دونن پهپاد مال ماست
بهتر نیست این قدر بزدلانه رفتار نکنیم و قویا کار خود را تایید کنیم
ما می توانیم
کوروش
۲۲:۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
جناب وزیر چرا به این آقای غربی نمیگی که فرانسه سراسر اعتراضه اونجا پلیس خشونت می‌کنه رسوا ش میکردی آقای وزیر یه مصاحبه ترتیب بده تا کانادا تا فرانسه تا خشونت در آلمان تا کشته شدن وحشتناک دوتا نوجوان در فرانسه همین چند روز پیش که یکیش سر بریده بودن به دنیا اعلام کنی . چرا مصاحبه ترتیب نمی‌دیدی با صدای رسا بگی اوکراین سند بیاره و تهدید کن اگه دارن تهمت میزنند به سازمان ملل شکایت میکنیم . اصلا فعالیت مفید ندارید اصلا دیپلماسی ندارید .کاش خودم جای شما بودم
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
جناب عبداللهیان با اروپایی ها هم میخواید مردم ایران برخورد کنید ؟ البته مردم فهیم ایران هم دروغهای شمارا متوجه میشن
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
بورل ملون را رهاش کنید
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
با این بورل جنگلی حرف زدن فایده نداره، اون زبون آدم نمیفهمه
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
چقدر قوی ؟؟؟؟!!!!!!
الان که گندش در اومد دیگه بیخیال