سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تبیین جایگاه واقعی استاندارد/همراهی دادستانی برای ارتقای سطح تولید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: استاندارد ضد رشوه در ادارات و دستگاه‌های متولی مدنظر قرار گیرد و در این راستا دادستانی هم همراهی لازم را برای ارتقای سطح تولید و استانداردسازی کالا‌ها خواهد داشت.

سید مصطفی بحرینی در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در شیراز گفت: امروز چه در حوزه اجتماعی و اقتصادی و چه سایر موارد اهمیت استاندارد بر کسی پوشیده نیست و به مراتب برای تولید کنندگان ارزش بیشتری دارد.

او گفت: البته در کنار اثرات مثبت، مضرات ناشی از کم توجهی نسبت به این موضوع در جای خود قابل تامل است.

دادستان مرکز فارس گفت: دادستانی وظایف گسترده‌ای دارد و اختیارات و تکالیف آن پس از حوزه ریاست جمهوری، در شمار بیشترین تکالیف است. به گونه‌ای که در همه ابعاد و افراد جامعه، دادستان به نوعی حضور دارد و این حضور می‌تواند در موارد مختلف اثرگذار باشد.

بحرینی با بیان اینکه تاکید ما بر مقوله پیشگیری است تا مقابله، گفت: تلاش ما این است که اقدامات موثری در این حوزه داشته باشیم تا هزینه‌های برخورد و مقابله کاهش پیدا کند.

او همچنین با بیان اینکه در مسائلی همچون رفع موانع تولید به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده‌ایم، گفت: پارسال ١٨٧ واحد تولیدی با کمک دادگستری فارس از رکود فعالیت خارج شدند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۰ مورد داشته‌ایم.

دادستان مرکز فارس با بیان اینکه اولین و مهمترین مقوله که کمتر به آن توجه می‌شود، جایگاه استاندارد است، گفت: استاندارد در ایران در جایگاه خود قرار ندارد و آنگونه که باید اثرگذار نیست.

بحرینی گفت: پارسال ١١٠ مورد پرونده در رابطه با استاندارد بررسی شده است و البته تلاش کردیم بیشترین موارد را به صورت لسانی را حل کنیم.

او گفت: پارسال ۲۵ مورد جمع آوری کالا‌های مغایر و ۱۴ مورد اصلاح خط تولید داشتیم، جایگاه واقعی استاندارد تبیین شود تا نیاز به برخورد کمتر قضایی باشد.

دادستان مرکز فارس با بیان اینکه ما به مطالبات مردمی و گزارش موثق سمن‌ها توجه و آن را مبنا قرار می‌دهیم، تاکید کرد: استاندارد ضد رشوه در ادارات و دستگاه‌های متولی مد نظر قرار گیرد.

بحرینی گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط، اقدامات استاندارد اثرگذار خواهد بود و در این راستا باید قرارگاه‌های مشترکی راه‌اندازی شود. دادستانی هم همراهی لازم را برای ارتقای سطح تولید و استانداردسازی کالا‌ها خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.