سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری یک هزار قلاده سگ بلاصاحب در تبریز

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از جمع آوری یک هزار قلاده سگ بلاصاحب در این شهر خبر داد.

خانم هراتی با بیان اینکه از یک هزار قلاده سگ بلاصاحب تاکنون ۵۰۰ قلاده عقیم سازی شده و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل های مجاز آماده شده‌اند گفت: این طرح به طور رسمی از ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: منطقه ۵ شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد زنده گیری و پس از آن مناطق ۶،۷ و ۲ شهرداری بیشترین تعداد جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بلاصاحب را داشته اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای جمع آوری این حیوانات به نحو احسن انجام می‌گیرد.

خانم هراتی افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران با تایید ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برای رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری و پناهگاه حیوانات تبریز با ۳۶۵ مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در دست اجرا است.

 وی گفت: این مجموعه شامل بخش های مختلفی همچون اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک، اداری و... بوده که با هزینه ای افزون بر۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است و یک و نیم میلیارد تومان نیز به منظور سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بلاصاحب تبریز پس از زنده گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم سازی شده و علیه بیماری هاری واکسیناسیون می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا صادق زاده
۲۲:۲۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
در شهرک زعفرانیه و ساری زمین و داخل حتی دانشگاه تبریز سگهای ولگرد خیلی زیادند و برای افراد و حتی دانش اموزان مدارس خطر افرینند و حتی در گروههای 10 تا 15 تایی رفت امد میکنند لطفا انها را هم جمع اوری کنید با تشکر