سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از ۶ سال:

یک محکوم به قصاص به عشق حسین(ع)، بخشیده شد

رئیس دادگستری منوجان گفت: در راستای پویش مردمی به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، یک محکوم به قصاص در منوجان پس از ۶ سال از قصاص رهایی یافت.

سامان افشارمنش گفت: بار دیگر پیگیری‌ها و تلاش‌های خیرخواهانه، مسئولان قضایی، صلح یاران شورا‌های حل اختلاف، معتمدان محلی و ریش سفیدان موجب شد تا در یک فقره پرونده قتل عمد، اولیای دم از حق خود برای قصاص محکوم علیه گذشت کنند.

او  بیان کرد: این اقدام خداپسندانه در پی تلاش‌های دادگستری و با میانجی گری‌های معتمدین و ریش سفیدان منطقه پس از گذشت ۶ سال به ثمر نشست و سرانجام اولیای دم در راستای به عشق امام حسین (ع)  بزرگوارانه رضایت خود را برای رهایی محکوم علیه از قصاص اعلام کردند.

رئیس دادگستری منوجان بیان کرد: محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۵ در شهرستان منوجان به دلیل اختلافات شخصی، مرتکب قتل عمد شده بود که پس از طی مراحل رسیدگی در دادگاه کیفری یک جیرفت ،حکم قصاص نفس محکوم علیه صادر و با تایید دادنامه در دیوان عالی کشور و صدور اذن قصاص شرایط اجرای حکم قصاص مهیا شد. 

او افزود:  اما با برگزاری چندین جلسه برای برقراری صلح و سازش، بالاخره اولیای دم با عمل به سنت حسنه الهی از خون دلبند خود گذشتند تا خانواده‌ای دیگر داغدار نشود.

افشارمنش ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند خانواده مقتول و همچنین تلاش و کوشش صلح یاران و ریش سفیدان و معتمدان بیان کرد: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و برای اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال عزیز هستند و در تاریخ ماندگار خواهند بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.