سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی تحویل بخشی از واحد‌های مسکن چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از واحد‌های مسکن در حال احداث منظریه شهرکرد گفت: در صورت تأمین زیرساخت ها، اولین واحد‌های مسکن طرح اقدام ملی تا پایان امسال تحویل متقاضیان داده شوند.

حسینعلی مقصودی در این بازدید افزود: مدت قرارداد اجرای این واحد‌ها دو ساله است که در صورت تحویل تا پایان سال، زودتر از موعد آماده شده اند.

وی در خصوص تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن، به تأمین بیش از ۸۰ درصد زمین در چهارمحال و بختیاری (به جز چهار شهر) اشاره کرد و ادامه داد: در شهر‌های غیر از مرکز استان، زمین به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و به غیر از بروجن و فرخشهر که ساخت و ساز‌ها به صورت انبوه‌سازی است، در سایر شهر‌ها که جمعیت کمتری نیز دارند، طرح به شیوه گروه‌های ساخت اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در شهر‌های لردگان، کیان، سودجان و بلداجی با کمبود زمین مواجه هستیم و، چون در آن‌ها زمین ملی وجود ندارد، راهکار استفاده از زمین‌های مستثنیات متعلق به مردم همچون زمین‌های کشاورزی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن جزء نهالستان‌ها، جنگل‌ها، مراتع و... نبوده و هیچ گونه کشتی در این زمین‌ها انجام نمی‌شود، پیش بینی شده که به صورت مشارکتی با مردم، ساخت و ساز مسکن انجام شود.

مقصودی با اشاره به مفهوم گروه‌های ساخت، نیز گفت: این یعنی زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دو یا سه متقاضی اختصاص داده شود و عملیات ساخت و ساز توسط خود افراد انجام می‌شود و نیازی به واریز وجه برای اجرای عملیات ساخت و ساز از سوی متقاضی وجود ندارد و در استان به دلیل کمبود زمین و نیاز به الحاق از محدوده شهرها، تا حدی از طرح گروه‌های ساخت عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی ۴ سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان چهارمحال و بختیاری است که بیش از این برنامه اعلامی هم ثبت نام و هم برنامه‌ریزی جهت اجرا صورت گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.