سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسری خدمت سربازی دانشجویانی که پایان نامه های نیاز محور دارند

وزیر علوم گفت: مقرر شده است تا برای پایان نامه و رساله هایی که در راستای رفع نیازها نوشته می شوند، کسری خدمت در نظر گرفته شود.

محمد علی زلفی گل در همایش معاونان فناوری سازمان پژوهش های علمی محمد علی زلفی گل در ۵۷ اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز و موسسات آموزش عالی گفت: با وجود تحریم های ظالمانه استکبار علیه کشورمان وضعیت تولید علمی ما شایسته است، به طوری که ایران رتبه اول در منطقه و جایگاه پانزدهم تولید علم در دنیا را داریم. در راستای مرجعیت علمی ۲۰ مجله کشور در دنیا نمایه شده است و باید این مسئله ارتقا پیدا کند.

به گفته وی مجلاتی که بین المللی شده مبلغ در حدود ۱۰۰میلیون تومان جایزه تعلق گرفته است و پایه تشویقی به سردبیران مجلاتی که بین المللی و نمایه شدن آن، پایه تشویقی داده خواهد شد.
وزیر علوم افزود: دولت مردمی سیزدهم نگاه ویژه ای به دانشگاه ها دارد و وزارت علوم پیگیر اخذ اعتباری برای پیشرفته تر کردن آزمایشگاه های دانشگاه ها است. تحقیقات کاربردی دو برابر تحقیقات دیگر پایه های تشویقی درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: آیین نامه تولید دانش بنیان تدوین و در هیات دولت به تصویب رسیده است و معتقدم که باید تلاش کرد تا دانشگاه های ما به جای پیرو مراکز اموزش عالی پیشرو باشند.

زلفی گل افزود: پیگیر عملیاتی شدن بیمه پژوهش و فناوری در هیات دولت هستم. باید از ظرفیت دیپلماسی علمی استفاده بهینه تر کرد. آئین نامه تعملات علمی را در دانشگاه هایی که ندارند باید طراحی و تدوین کرد.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت پسادکتری فناوری گفت: چند روز گذشته با ستاد کل نیرو‌های مسلح جلسه داشتیم چند اتفاق قرار شد رخ بدهد؛ نخست اینکه قرار شد ستاد کل مجوز امریه پسادکتری را از رهبری بگیرند.

وزیر علوم ادامه داد: همچنین قرار شد در هر دانشگاهی نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح مستقر شود و قرارداد‌های دانشگاه با نیرو‌های مسلح توسط آن فرد انجام و پیگیری شود. از طرف دیگر مقرر شد برای پایان نامه و رساله‌هایی که در راستای رفع نیاز‌ها نوشته می‌شوند، کسری خدمت داده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.