سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف ریشه گیاه شیرین بیان قاچاق تا توقیف خودرو‌های شوتی در کوار

مهم‌ترین حوادث ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۴ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک باغ از محدوده غرب شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری "۱۵ قصردشت" قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف خودرو وانت پیکان حامل گیاهان دارویی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف ۲ هزار کیلوگرم ریشه گیاه شیرین بیان قاچاق در بازرسی از خودرو وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: مأموران انتظامی سپیدان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت پیکان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ تن ریشه گیاه شیرین بیان قاچاق کشف شد، گفت: با هماهنگی مرجع قضائی راننده برای سیر مراحل قانونی به اداره منابع طبیعی معرفی شد.

اعتراف قاتل به قتل برادرش در سپیدان

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: قاتلی که در ۲۵ مهرماه امسال در شهرستان سپیدان برادر خود را به قتل رسانده بود دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ حمید افرامن گفت: در پی وقوع یک فقره تیرانداری با اسلحه منجر به قتل یکی از شهروندان در شهرستان سپیدان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به دلیل اختلافات ملکی با برادر خود درگیر و پس از قتل سریعا از محل حادثه متواری شده است.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: ماموران انتظامی از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را پس از ۴ ساعت شناسایی و وی را در یکی از خیابان‌های این شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ افرامن با اشاره به اینکه قاتل ۲۴ ساله در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل به دلیل اختلافات ملکی اقرار کرد، گفت: آلت قتاله (یک قبضه اسلحه شکاری پنج تیر پران) که بلافاصله پس از وقوع توسط متهم تخریب و به درون آتش انداخته بود نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: مجرمان و هنجارشکنان هیچگاه نمی‌توانند از مجازات قانونی فرار کنند و پلیس با اینگونه افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

توقیف خودرو‌های شوتی در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: روز گذشته ماموران این فرماندهی موفق شدند دو دستگاه خودرو شوتی حامل ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق توقیف کنند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در راستای طرح برخورد با خودرو‌های حامل قاچاق، ماموران انتظامی حین گشت‌زنی به ۲ دستگاه خودرو شوتی مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن‌ها را توقیف کنند.

او گفت: در بازرسی از این خودروها، ۲ دستگاه یخچال فریزر، یک دستگاه قهوه ساز صنعتی و ۴۱۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: ۲ نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پررونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۰ تن کود شیمیایی خارج از شبکه در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۱۰ تن کود شیمیایی خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری کود شیمیایی خارج از شبکه توزیع در یکی از انبار‌های شهرستان قیروکارزین، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۱۰ تن کود شیمیایی خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه ارزش کود‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پرونده تشکیل و با هماهنگی مرجع قضائی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف مبارزه کالای قاچاق و فرآورده‌های نفتی و همچنین مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او گفت: توقیف ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت، دستگیری ۷ نفر متهم تحت تعقیب و سابقه‌دار، دستگیری ۶ نفر در زمینه جرائم اینترنتی و کلاهبرداری، ۵۱۹ ثوب پوشاک، ۴ هزار پاکت تنباکو، کشف ۴ فقره سرقت از اماکن و دستگیری ۴ نفر سارق، ۲۵ راس احشاق، ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق، ۶ نفر خرده فروس و ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک از نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این طرح در مجموع ۱۰ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه موتورسیکت متخلف توقیف شد، تصریح کرد: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

سرقت در شیراز و کشف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک خودرو پراید دارای سابقه سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: ماموران انتظامی فیروزآباد حین هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک خودرو پراید که در حال حرکت بود مشکوک و با اقدامات فنی آن را توقیف کردند.

او گفت: طی استعلام از مرکز فوریت‌های پلیسی مشخص شد خودرو سرقتی و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات ضد سرقت برای خودرو‌های خود استفاده کرده و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی بخش "دادین"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه، یکی از سارقان سابقه‌دار شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۱۰ کیلو تریاک در بازرسی از سواری دوو خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با خودرو دوو در محور لارستان-شیراز در حال انتقال یک محموله تریاک می‌باشد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محور مذکور اعزام و با گشت‌زنی محسوس و نامحسوس موفق شدند خودرو مذکور را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف سیگار قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۴۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی شهر گله دار این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارق و کشف ۴ دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی بخش سیدان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران انتظامی بخش سیدان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به راکب یک دستگاه موتوسیکلت که حرکات مشکوکی داشت، مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان‌های اطراف را دارد.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از محل اختفاء متهم دستگیر شده، ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، افزود: شهروندان به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و وسایل نقلیه خود را به سیستم ایمنی و قفل مجهز و از رها کردن موتورسیکلت خود در جا‌های خلوت و داخل کوچه و خیابان‌ها خودداری کنند.

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، پلیس آگاهی زرین دشت طرح سرکشی از پارکینگ‌ها را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشت.

او گفت: کارشناسان پلیس آگاهی در اجرای این طرح از ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی بازدید به عمل آورده که ضمن بررسی و کارشناسی موفق به کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند.

سرهنگ صالحی فرد گفت: ماموران پس از شناسایی مالباختگان با هماهنگی مرجع قضایی وسائط نقلیه کشف شده را به مالکان تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با اشاره به رعایت نکات ایمنی و نصب سیستم‌های بازدارنده بر روی وسائط نقلیه، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.