سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حمایتی برای چغندرکاران قزوین تدوین و ترویج می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مدیران جهاد کشاورزی باید بسته حمایتی ویژه‌ای را برای چغندرکاران این استان تدوین و ترویج کنند.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بازدید از کارخانه قند قزوین گفت: مدیران جهاد کشاورزی باید بسته حمایتی ویژه‌ای را برای چغندرکاران این استان تدوین و ترویج کنند.

افلاطونی افزود: چغندرکار باید بداند که کشت این محصول به صرفه بوده و دارای تخفیفات ویژه است.

وی اضافه کرد: تسهیلات بانکی و بهای هزینه تولید چغندرکار برای کشاورزان استان قزوین باید ویژه تعیین شود تا تشویق لازم برای افزایش کشت این محصول از  هزار هکتار تا ۲ هزارهکتار محقق شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: غلات، دانه‌های روغنی و چغندر از کالا‌های استراتژیک کشور به شمار می‌روند که استان قزوین در تولید این کالا‌ها پیشگام بوده و باید روی آن تمرکز کرد.

افلاطونی افزود: مراکز جهاد کشاورزی باید در زمینه ترویج کشت چغندرقند فعال باشند.

وی اضافه کرد : وجود کارخانه قند برای استان قزوین یک غنیمت است که باید برای کشاورزان این حوزه تشریح و تبیین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت : خوشبختانه استان قزوین در کشور هیچ گاه مشکلی از نظر تامین قند و شکر نداشته که دلیل آن وجود همین زنجیره کشت چغندرقند و کارخانه قند است.

افلاطونی افزود: خوشبختانه فرآیند تولید در کارخانه قند قزوین نسبت به ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته پیشرفته‌تر شده و سختی‌ها کاهش پیدا کرده است که رضایت نسبی چغندرکاران را فراهم کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.