سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلخانه‌ها چندین برابر بهره‌وری بیشتری نسبت به کشاورزی سنتی دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه گلخانه‌ها چندین برابر بهره‌وری بیشتری نسبت به کشاورزی سنتی دارند، گفت : باید به سمت توسعه گلخانه‌های بزرگ مقیاس برویم.

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، توسعه گلخانه‌ها را یکی از سه ماموریت اصلی جهاد کشاورزی دانست و گفت : حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای از چند جنبه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری بالای کشت محصولات گلخانه‌ای مهمترین دلیل برای توسعه گلخانه‌ها است، اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای مصرف آب را یک ششم تا یک دهم کاهش می‌دهد و به علاوه میزان تولید آن حدود ۱۰ برابر کشت سنتی است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از سوی دیگر اشتغالزایی هر یک هکتار گلخانه هفت تا هشت برابر کشت سنتی است که مجموع این موارد باعث شده بهره‌وری در بخش گلخانه‌ها چندین برابر کشاورزی سنتی باشد.

باباخانی با اشاره به کمبودی که کرمانشاه در زمینه گلخانه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم با استان‌های دیگر رقابت کنیم، باید به سمت گلخانه‌های بزرگ مقیاس ده‌ها و حتی چند صدهکتاری برویم.

وی جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه گلخانه‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: برای این منظور نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم، اما متاسفانه هم اکنون زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی کرمانشاه چندان مناسب نیست .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.