سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت دوچرخه الکتریکی برای سواری بر روی آب

یک شرکت مستقر در نیوزیلند، نسخه جدیدی از دوچرخه‌های الکتریکی خود را رونمایی کرده است که با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت روی آب حرکت می‌کند.

دوچرخه موسوم به "هیدروفویلر SL۳" یا (Hydrofoiler SL۳)، محصول شرکت "مانتا۵" (Manta۵) است. این شرکت، خالق نخستین دوچرخه هیدروفویل جهان موسوم به "هیدروفویلر XE-۱" (Hydrofoiler XE-۱) است که در سال ۲۰۱۷ ابداع شد.

دوچرخه‌های هیدروفویلر که به عنوان "نیم دوچرخه، نیم هواپیما" توصیف می‌شوند، باید توسط دوچرخه‌سوار رکاب زده شوند تا پروانه‌ای را در پشت بچرخانند که توسط یک موتور الکتریکی برای کمک به افزایش سرعت تقویت می‌شود. هنگامی که به اندازه کافی سریع حرکت می‌کنید، بال‌های هیدروفویل دوچرخه در جلو و عقب آن باعث می‌شوند که دوچرخه بالا بیاید و روی سطح آب حرکت کند.

نسل دوم نسخه SL۳ دارای حالت سواری است که نیازی به فشار اولیه ندارد و آن را به یک جایگزین مناسب و سازگار با محیط زیست برای شناور‌های موتوردار مانند جت اسکی تبدیل می‌کند.

سازندگان این فناوری ادعا می‌کنند که این ویژگی جدید و همچنین سایر جنبه‌های طراحی دوچرخه، راکبان را قادر می‌سازد تا استفاده از آن را تنها در ۴۰ دقیقه بیاموزند که بیش از دو ساعت کمتر از میانگین زمان یادگیری نسخه اصلی XE-۱ است.

"مارک روباتام" (Mark Robotham)، مدیر عامل مانتا۵ گفت: نداشتن بدنه یا پانتون، یک ویژگی خوشایند است. درست مانند بهبود مهارت‌های خود در راندن یک دوچرخه زمینی، این دوچرخه نیز یادگیری و بهبود و در نهایت دوست داشتن هر جلسه تمرین را تشویق می‌کند.

وی افزود: سقوط کردن و خیس شدن هنگام شروع کار، بخشی از سرگرمی هستند. در SL۳ معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد تا از مرحله مبتدی به مرحله اعتماد به نفس بروید.

SL۳ از فیبر کربن و آلومینیوم درجه یک هواپیما ساخته شده است که آن را به اندازه کافی شناور و سبک می‌کند تا به آب منتقل شود. هنگام مونتاژ، بسته به نوع فویل‌ها و باتری نصب‌شده، طول آن به ۲.۲ متر، عرض دو متر، ارتفاع ۱.۴ متر و وزن آن به ۴۰ کیلوگرم می‌رسد. شاسی و فویل، دوچرخه را در حالت ثابت نگه می‌دارند، اما وقتی دوباره زمان بلند شدن فرا می‌رسد، دوچرخه‌سوار می‌تواند رکاب بزند.

این دوچرخه از یک موتور الکتریکی ۲۵۰۰ وات قدرت می‌گیرد و دارای ۱۰ سطح کمکی برای تولید سرعت در کنار نیروی پدال است که تنها با فشار یک انگشت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اگرچه حداکثر سرعت دوچرخه به ۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما این دوچرخه برای حرکت با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت طراحی شده و حداقل سرعت آن شش کیلومتر در ساعت است.

سه مدل از این دوچرخه موجود است؛ SL۳، SL۳ و SL۳ Pro که مدل پایه، یک باتری لیتیوم-یونی ۶۰۰ وات بر ساعت با زمان شارژ سه ساعته دارد و دو مدل دیگر دارای مجموعه باتری ۱۰۰۰ وات بر ساعت با پنج ساعت شارژ هستند. تمام مدل‌ها دارای مجموع زمان سواری ۴.۵ ساعت هستند که طراحان ادعا می‌کنند طولانی‌ترین مدت زمان سواری در میان محصولات مشابه موجود در بازار کنونی است.

مدل Pro با یک فویل عقبی فیبر کربنی عرضه می‌شود که می‌توان آن را با فویل آلومینیومی سنگین‌تر، اما مبتدی‌تر جایگزین کرد.

تعدادی از ویژگی‌های ایمنی مانند لایه‌های دوگانه ضد آب در اطراف باتری‌ها و پوششی که پروانه را می‌پوشاند، وجود دارند.

یک نمایشگر بزرگ، معیار‌های مهمی مانند سطح دریچه گاز، سطح باتری و همچنین هشدار‌ها را نشان می‌دهد و حسگر‌ها به محض تشخیص دادن سقوط، فورا برق پروانه را قطع می‌کنند.

سازنده، راندن هیدروفویلر را به عنوان تجربه‌ای سورئال و عاری از مسیر‌ها و ترافیک توصیف کرده است که احساس پرواز پرسرعت بالای سطح آب را به شما منتقل می‌کند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.