سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاعات تاریخی مشهد در هزاران برگ سند اهدایی به مرکز اسناد رضوی

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: بیش از صد هزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو این مرکز در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ افزوده شد.

محمدهادی زاهدی مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: مجموعه اهدای اسناد انقلاب اسلامی آقای عطاران طوسی را در هزاران برگ سند اهدایی به مرکز اسناد رضوی بخشی از این اسناد عنوان کرد که اطلاعات خوبی از مشهد دوره انقلاب، در اختیار قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه این مجموعه یک هزار برگی دارای اسنادی متعلق به سال‌های ۵۶ تا ۶۰ است، افزود: این اسناد که در لابه لای آن جزوه‌های آموزشی گروه‌های سیاسی وجود دارد، بیان کننده تفکرات حزب جمهوری اسلامی است.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی ادامه داد: بروشور‌های تبلیغاتی بخش دیگری از این مجموعه است که در حمایت افراد حقیقی، حقوقی و احزاب در رفراندوم قانون اساسی و انتخابات سال‌های آغازین انقلاب اسلامی منتشر شده و بیان کننده مواضع سیاسی احزاب و گروه‌ها در تاریخ معاصر ایران به ویژه خراسان است.

زاهدی با اشاره به بخش دیگری از اسناد تاریخی اهدایی در حوزه آستان قدس رضوی بیان کرد: اسناد شهاب خودرو را با توجه به نقش موثر این مجموعه در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و ملی و همچنین به عنوان یکی از واحد‌های با اهمیت در حوزه صنعت خودروسازی، ارزشمند است.

او تصریح کرد: از دیگر اسناد اضافه شده به آرشیو این مرکز اسناد سازمان فنی حرم که در آغاز با عنوان طرح فلکه به نام سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا (ع) به کار خود ادامه داد، 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.