سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: مسکو کی‌یف را با سلاح هسته‌ای تهدید نکرده و نمی‌کند

دیپلمات روس اعلام کرد که روسیه هرگز اوکراین را با سلاح هسته‌ای تهدید نکرده و نمی‌کند اما اقدامات اوکراین در همین زمینه باعث ایجاد نگرانی شده است.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون هیئت روسی در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «روسیه کی‌یف را با سلاح هسته‌ای تهدید نکرده و نمی‌کند.»

به گزارش ریانووستی، همانطور که مشخص است، یادداشت بوداپست در ارتباط با الحاق اوکراین به NPT به عنوان یک کشور غیرهسته‌ای به تصویب رسید. بر اساس این یادداشت، روسیه بر تعهد خود به اوکراین مبنی بر عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا تهدید به استفاده از آن‌ها علیه کشور‌های غیرهسته‌ای تأکید کرد.

ورونتسوف گفت: «این تعهد همیشه به طور کامل انجام می‌شود. روسیه اوکراین را با سلاح هسته‌ای تهدید نکرده و نمی‌کند.»

به گفته وی، در همان زمان، اظهارات کی‌یف در مورد امکان بازنگری در وضعیت غیرهسته‌ای اوکراین که به معنای تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای که خلاف ان‌پی‌تی (NPT) است، باعث ایجاد نگرانی جدی شد.

وی تأکید کرد: «با توجه به اظهارات اخیر کی‌یف مبنی بر لزوم انجام حملات پیشگیرانه اتمی کشور‌های ناتو علیه روسیه، این امر قاطعانه پذیرفته نیست.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
U-238
۰۶:۳۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
خو بیا. روسیه داره میگه بمباران اتمی نمی کنم. زلنسکی اگه عقلشو بکار مینداخت میتونست بفهمه که این یعنی ایجاد صلح. البته که روسیه هم تسلیم را با صلح اشتباه نمی گیرد. تمام حرف روسیه از ده سال پیش دو کلمه بوده. اول با ناتو نگرد. دوم گاز روسیه رو لفت و لیس نکن. زلنسکی لجوج و سر به هواست. اکراین تانک و توپ و تفنگ کل جهان گندم به کل جهان بمب اتمی به کلیه کشورهای اتمی جهان و حتی بیست گالن آب سنگین عراق از چزنوبیل دزدیده بود. صنایع و معادن الی ما شاالله. این اواخر فقط و فقط در آمدش از باج سیبیل به خاطر عبور لوله گاز از روسیه به اروپا در اکراین بود. هر کی باشه زورش میگیره. مثلا بنگاه املاک نمیتونه ملک یه تومنی رو دو تومن بفروشه بعد یه تومن خودش یه تومن فروشنده. کلاه برداری شاخ و دم که نداره. امریکا هم از جیب خزانه دولتش به اکراین تیریارد تیریارد دلار نمیبخشه. نفت و گاز یمن و سوریه کفاف تمام جهان رو میده. سرقت بما هو سرقت. در باغ بورل هر جنایتی رخ بده کسی نطق نمیتونه بکشه. په چه وابید په سیمون؟ دنیا رو امریکا به گند اروپا کشانده. غرب که این قدر اروپا که این قدر دیوانه نبود. امریکا همه رو سحر و جادو کرده. هیچ پوخی هم نیست. بسته های تشویقی برای دوستان و بسته های تحریمی برای شرق. روسیه لولو که نیست. چین هم لولو نیست. کره شمالی هم لولو نیست. ترکیه داعش پروری و پرواربندی کرد ولی تروریست نشد. تازه ترکیه قرةالعین امریکا شد. پهپادهای ترکیه مثل گاری طوافی پروازی رو هوا برای اکراین میپرند و می چرند. باز هم ترکیه بی طرف می ماند. چرا؟ ولی هی زرت و زرت ایران رو تحریم میکنند. چرا؟ ایران همیشه سیما رو پاره کرده خودشو انداخته رو مینا. این منطق امریکا بود. این منطق منطقه ی اروپا بود. امریکا راقش رفته ریقش مونده. مثلا برای جنایاتی که صدو پنجاه سال پیش در کانادا صورت گرفته عذر خواهی میکنند ولی جنایاتی که امروز در حال صورت گرفتن هست را کورند نمی بینند. گروسی شگفت زده شده !!! مکالمات به مفالمات(جمع مکسر فیلم بازی کردن) کشیده شده !!! ولی نوبت ایران که میرسه مکالمات به ملاکمات(جمع بوکس بازی) میکشد. !!! چرا؟ امریکا در زمان لازم تیمارستانی بزرگ و قدرتمند می شود!!! ما همیشه از نظر امریکا در مکان و زمان نامناسب قرار داریم. علکی. علک در زبان تازی یعنی آدامس !!!
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
سلام ،

جنگ اوکراین باید زودتر به نتیجه برسد ،

با تمامیت ارضی اوکراین موافق هستم ،
با گسترش ناتو به شرق مخالف هستم ،

پیشنهاد نظامی من ،
قطع دسترسی اوکراین به ناتو است مثلا در غرب اوکراین ،

پیمان اشراقی.