سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۷ هزار فقره ولادت در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هفت هزار و ۴۸۹ فقره ولادت در استان ثبت شده است.

مهرآور با بیان اینکه ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش داشته است، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال پنج هزار و ۹۰ ولادت شهری و تعداد ۲ هزار و ۳۹۹ ولادت روستایی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از تولد سه هزار و ۷۱۶ پسر و سه هزار و ۷۴۶ دختر در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت میانگین سن مادران ۲۹.۷ سال و پدران ۳۳.۷ بوده است.

او  به ثبت پنج مورد دو قلوزایی و یک مورد سه قلوزایی در بیرجند از ابتدای امسال هم اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین فرزندان متولد شده مربوط به فرزند دوم خانواده بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه نام‌های امیرعلی، امیرحسین، علی، ابوالفضل و حسین بیشترین فراوانی نام در گروه پسران داشته است، بیان کرد: در گروه دختران نیز نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و زهرا بیشترین فراوانی را در نیمه نخست امسال داشته است.

مهرآور با اشاره به تعداد فوتی‌ها گفت: در این مدت ۲ هزار و ۱۵۰ فوتی در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۹ درصد کاهش دارد.

او از فوت یک هزار و ۲۲۳ نفر در شهر و فوت ۹۲۸ نفر در روستا‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: از این تعداد یک هزار و ۲۳۹ نفر مرد و ۹۱۲ بوده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه میانگین سن فوت شدگان در استان را در گروه مردان ۶۴.۴ سال و در گروه زنان ۶۸.۵ سال عنوان کرد و گفت: بیشترین سنین فوتی در استان بین ۸۵ تا ۸۹ سال است.

مهرآور در ادامه با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در استان خراسان جنوبی طی چهار ماه نخست امسال، گفت: در این مدت دو هزار و ۴۳۵ مورد ازدواج ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و ۷۱۲ واقعه شهری و ۷۲۳ واقعه روستایی بوده است.

او میانگین سن مردان در ازدواج را ۲۷.۶ و بانوان ۲۲.۷ سال عنوان کرد و افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۴۵۸ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۸ هزار و ۹۲۸ فقره شناسنامه مکانیزه و ۵۸۰ هزار و ۹۸۴ فقره کارت هوشمند صادر شده است که ۱۲ هزار و ۷۳۷ فقره کارت هوشمند آماده تحویل است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.