سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسناد تک برگی حدنگار برای املاک معرفی شده دستگاه‌ها صادر می‌شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا پایان امسال برای صدور اسناد تک برگی املاک معرفی شده از سوی دستگاه‌ها اقدام خواهد شد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار گفت: تا پایان امسال برای صدور اسناد تک برگی املاک معرفی شده از سوی دستگاه‌ها اقدام خواهد شد و دستگاه‌ها در سال آینده باید سایر املاک خود اقدام کنند، تا این موضوع نیز به صورت صد درصدی اجرایی شود.

شعبانی افزود: اهمیت صدور اسناد تک برگی حدنگار کاملاً روشن است، زیرا با صدور اسناد تک برگی حدنگار از سوء استفاده برخی افراد برای تصرف و تعرض به املاک و اراضی جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکید قوه قضاییه و مجموعه دولت تسریع در اجرای صدور اسناد حدنگار است و این موضوع باید با جدیت و قوت پیگیری شود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: همانطور که در بحث اراضی ملی اجرای طرح به صورت صد درصدی انجام شد، باید در مورد املاک دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز به همین شکل صورت گیرد و قطعاً تحقق این امر موجب حفظ املاک از تصرف و تعرض افراد سودجو خواهد شد.

شعبانی همچنین تاکید کرد: برخی موانع در مسیر اجرای این طرح مشاهده می‌شود، که باید دستگاه‌ها و نهاد‌ها با همفکری و همکاری این موانع موجود را مرتفع و باید دستگاه‌ها بر اساس هدف گذاری صورت گرفته اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌هایی که در اجرای طرح قانون حدنگار اهتمام ویژه دارند و موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند تقدیر خواهد شد و بدون شک دستگاه‌هایی که در این حوزه کوتاهی می‌کنند، باید پاسخگو باشند و برای عدم اهتمام آن‌ها در همین قانون پیش بینی‌های لازم شده است و بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.