محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانهها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور گفت: تا با کودکان ارتباط گرفته نشود جریان اتصال سازی با کتاب و کتابخوانی صورت نمیگیرد، در فرآیند کتابخوانی لازم است که کتابدار با کودکان و نوجوانان ارتباط دوستانه و صمیمی داشته باشند که موید این موضوع این است که افراد اصلی در برنامه تلویزیونی عضوهای فعال کتابخانههای عمومی هستند.
به گفته هراتی، برای نزدیک شدن به کودکان و نوجوانان لازم است که افراد در جایگاه یک کتابدار در کنار آنها قرار بگیرند و گفتگویی حول محور توضیحات ویژگی کودکان و شنیدن ویژگی کتابدارها شکل بگیرد، همچنین ایجاد فعالیت مشترک با کودکان در فضای کتابخانهها میتواند به ارتباط صمیمی با کودکان کمک کند.
او میگوید: فرآیند کتابدار شدن کودکان و فعالیت آنها در کتابخانهها یکی از راهکارهای ایجاد فعالیت مشترک است که در علاقمند شدن آنها به مقوله کتابخوانی و شکل گیری ارتباط دوستانه و صمیمی کتابدار و کودکان و نوجوانان کمک میکند.
هراتی گفت: این طرح در حال حاضر در کتابخانههای عمومی کشور صورت گرفته است و اعضای فعال در کتابخانهها در خصوص این مسئله فعالیت ثابت دارند.
به گفته معاون توسعه کتابخانهها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، در جریان برنامه تلویزیونی که با همکاری شبکه پویا قرار است اجرا شود، کتابخانهها و فرآیند کتابداری توسط کتابداران فعال به مخاطبان این معرفی خواهد شد، همچنین بین یک تا دو قسمت از این برنامه مربوط به این مسئله خواهد بود که چه شاخصهایی را باید مدنظر داشت تا به کتابهای خوب و اولویت دار برای مطالعه کودکان برسیم.