سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ هزار متر مربع از معابر امیرآباد زابل آسفالت شد

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از آسفالت هفت هزار متر مربع از معابر امیرآباد حاشیه شهر زابل به همت این اداره کل خبر داد.

بیک مداح در حاشیه بازدید از محله امیر آباد زابل حاشیه نشینی را یکی از مهمترین معضل‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان برشمرد و  گفت: این اداره کل در راستای زودن محرومیت از مناطق حاشیه شهر‌های استان بعد از شهر‌های زاهدان و چابهار از بهمن ماه سال گذشته طرح ساماندهی حاشیه شهر زابل را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا در گام نخست محله حاشیه امیر آباد زابل با گستره ۶۰ هکتار و با دارا بودن جمعیت ۹۱۰ نفری در قالب ۲۱۵ خانوار به عنوان نخستین محله برای ساماندهی مناطق شهر زابل انتخاب شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور اجرای هر چه سریعتر این طرح اقدامات اولیه نظیر نقشه برداری با پهباد از تمام گستره محله، انتخاب مشاور جهت تهیه طرح ساماندهی و بهسازی بافت ناکارآمد منطقه، انتخاب مشاور جهت تهیه نقشه‌های اجرایی، انجام مکاتبات در خصوص تعیین محدوده محلات هدف و همچنین درخواست نقشه‌های اجرایی سایر محلات هدف از اداره کل راه و شهرسازی استان و برگزاری جلسه کارشناسی و تصویب طرح ساماندهی و پیاده سازی کد‌های ارتفاعی سال گذشته انجام و طرح در همان بازده زمانی نخست بعد از سیر مقدمات به مرحله اجرایی رسید و عملیات زیرسازی و آسفالت آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فاز نخست این طرح شامل اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت ۴۰ هزار متر مربع از معابر این محله است که در حال حاضر هفت هزار متر مربع آن به مرحله اجرا رسیده است.
مداح خاطر نشان کرد: همچنین به منظور بهسازی، اصلاح و ساماندهی معابر این محله قرار است پنج هزار متر مربع از معابر آن نیز کف سازی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.