سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انسداد بیش از یکصد حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : در نیمه اول امسال بیش از یکصد حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که صرفه‌جویی بیش از دو میلیون مترمکعبی در مصرف آب را به همراه داشته است.

ایوب ذائبی رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه نیمه اول امسال و بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ۱۰۲ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شده، گفت : عمده این چاه‌ها در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و هرسین بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس میزان آبدهی و اراضی تحت پوشش این چاه‌ها، مسدود کردن آن‌ها بیش از دو میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب را به همراه داشته است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده که حدود ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه مسدود شود، یادآور شد: این امر در وهله اول نیازمند تخصیص اعتبارات و سپس همکاری سایر بخش‌ها است.

ذائبی با اشاره به رشد قابل توجه انسداد چاه‌های غیرمجاز استان در نیمه اول امسال، خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۲۲۲ حلقه چاه در کرمانشاه مسدود شد.

وی از احتمال وجود حدود پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه خبر داد و تأکید کرد: البته این تعداد شناور و متغییر است، زیرا گاهی شاهد حفر چاه‌های جدید هستیم و از سوی دیگر چاه‌هایی هم داریم که به‌واسطه افت سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌ها از حیض انتفاع خارج شدند.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اشاره‌ای هم به نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های مجاز استان داشت و با بیان اینکه امسال ۲۵۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شده، افزود: هم اکنون حدود ۲۴۰۰ حلقه چاه استان مجهز به کنتور هوشمند است.

وی از کشف و ضبط ۳۵ دستگاه ادوات و ماشین آلات حفاری که برخی از آن‌ها از نوع برقی و بی سر و صدا بودند نیز در نیمه امسال و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی خبر داد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.