سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۷ هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی

مدیر اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی پیش بینی کرد امسال حدود ۱۷ هزار تن انواع آبزی از منابع آبی استان تولید و روانه بازار شود.

محمدباقر قریشی با بیان اینکه پارسال ۱۶ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزی در منابع آبی و مراکز تولید آبزیان این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد، گفت: امسال پیش بینی می‌شود این رقم به نزدیک ۱۷ هزار تن تا پایان سال جاری برسد.

وی افزود: وجود منابع غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده این استان چند سال متوالی رتبه اول کشور را در تولید و پرداخت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان‌های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

مدیر اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از مجموع آبزیان تولیدی ۹ هزار تن سردآبی و ۷.۵ هزار تن نیز گرمابی است، اضافه کرد: در حال حاضر در زمینه سردآبی گونه ماهی قزل آلای رنگین کمان و در زمینه گرمابی ماهیان، کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در مزارع و منابع آبی آذربایجان‌غربی پرورش داده می‌شوند.

قریشی بیان کرد: ۴۳۰ مزرعه پرورشی و بهره داری از منابع آبی آذربایجان غربی در این استان فعالیت دارند و در این راستا برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و حداقل هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.