سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه ۱۴۰۰ کودک با علایم سرماخوردگی در بیمارستان کودکان قم ویزیت می‌شوند

رییس بیمارستان کودکان قم با هشدار نسبت به انتشار ویروس‌های فصلی، گفت: روزانه یک هزار و ۴۰۰ کودک بیمار با علایم سرماخوردگی در بیمارستان کودکان استان قم ویزیت می‌شوند.

 جواد تفرجی رییس بیمارستان کودکان قم با هشدار نسبت به انتشار ویروس‌های فصلی و گسترش بیماری در سطح شهر، گفت: روزانه یک هزار و ۴۰۰ کودک بیمار با علایم سرماخوردگی در بیمارستان کودکان استان قم ویزیت می‌شوند.

 تفرجی در این زمینه گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌های فصلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

رییس بیمارستان کودکان قم با تاکید بر این‌که رعایت دستورات بهداشتی باید همواره مورد توجه باشد، اضافه کرد: تب، سرفه، آب ریزش بینی، اسهال و استفراغ از جمله علایم بیماری است که بین پنج روز تا یک هفته طول می‌کشد.

تفرجی با اشاره به این‌که بستری کودکان مبتلا به کرونا صفر است، ادامه داد: با این حال روزانه بیش از هزار و ۴۰۰ کودک بیمار با علائم آنفولانزا و سرماخوردگی به‌صورت سرپایی ویزیت می‌شوند.

تفرجی تزریق واکسن آنفولانزا را از دیگر راه‌های پیشگیری بیان کرد: اوایل فصل پاییز بهترین زمان برای تزریق این واکسن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
فقر رشد تصاعدی قیمت هایک کالاها اساسی و ضروری که نیازتغذیه ای می باشد اما سیاست غذا فشل و ابتر و ناقص هست و رویه و روید جامع نگر در بین مسولین بهداشت کشور وجود ندارد. که در مباحث عوامل تعیین گر اجتماعی نقش بینابیتی موثر در عدم استفاده از خدمات healthو سلامت و بهداشت در سطح کلان و خرد می گردد و تحقیقات خود دانشگاههای پزشکی کشور هم این موضوع را به طور مستدل و مستند مطرح نمودند. تغذیه ضعیف نبود بهداشت و سلامت و نظافت کم کاری و عدم احساس مسولیت مدیران بی توجهی به موازین و پروتکل های بهداشت چه در سطح جهانی چه در سطح ملی.نبود مکانیسم رصد بیاری ها و پایش آنها به طور آکادمیک و ساینتفیک.نبود نظارت کافی بر حوزه بهداشت محیط و بهداشت عمومی مدارس و دانشگاهها.تساهل و تسامح مسولین و مدیران در برخورد با موارد بهداشتی.نبود منطق علمی در برخورد باقضایای بهداشتی.نبود فرهنگ بهداشت در میان ادارات و ارگان ها و نهادها چه دولتی چه تعاونی چه خصوصی در کشور.کم توجهی و نادیده گرفتن قشر پرستار و بهداشتکاران.متاسفانه نمایندگی مجلس فقط حقوق خود رادافزایش می دهند و به کادر درمان توجهی ندارند.در بهداشت معابر شهری حتی خودروهایک حمل زباله آلوده و چهره زیبا و بهداشتی ندارد و این زباله ها در حین حمل و انتقال پراکنده و پخش می شود که خود سبب عفونت های حاد و جدی می شود و همه ماها چه مسولین چه شهروند از آن غافل هستیم و جدی نمی گیریم و حتی وضعیت سرویس های بهداشتی پارک ها به هیجان وجه اقناعی نیست و بدآموزی و بی فرهنگی را اشاعه می دهد..ضرورت مکانیسم های روش های بهینه و کارا و موثر مقابله با بهداشت چه در جنبه و حیطه شخصی و فردی چه در ابعادمحیطی-اکولوژیکی-زیستی-اجتماعی بیش از پیش اهمیت و اولویت خودرای نشان میدهد.سرسری و الکی و راحت از این مسایل بهداشتی عبور نکنیم.