سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشایر کرمانشاه رخت را زودتر بستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه زمان کوچ عشایر به ییلاق را امسال اول الی ۱۵ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت : قبلا این زمان اول تا ۱۵ آذرماه بود.

انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که بارش سالیانه و فصلی مناسبی داشته باشیم به طور میانگین ۳۱۱ هزار تُن علوفه تولیدی خواهیم داشت که حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی مجاز از نظر تخصصی و ظرفیت مراتع از آن تعلیق می‌کنند و همچنین ۶۱ هزار خانوار عشایر و دامدار از طریق آن معیشت و نیاز جامعه به به مواد گوشتی و لبنیاتی را تأمین می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در خصوص مراتع و پوشش با دو مشکل مواجه بودیم در وهله اول بارندگی مناسبی را نداشتیم و دوم دام موجود هم بیش از دو برابر در استان وجود داشت. این یعنی نصف شدن خوراک هر دام و از طرفی وارد کردن ضربه شدید به مراتع، به هر حال باید وضعیت عشایر زحمت‌کش هم با توجه به خشکسالی و تورم موجود برای تهیه علوفه مورد نیاز درک کرد.

وی زمان کوچ عشایر را امسال اول الی ۱۵ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: قبلا این زمان اول تا ۱۵ آذرماه بود؛ پانزده روز را عشایر در اراضی مشخص شده همچون کرندغرب، سرخه دیزه شهرستان دالاهو و قلاجه گیلانغرب اتراق می‌کنند و پس از آن با رعایت دقیق تعداد دام ذکر شده در کارت چرا، عازم قشلاق و مناطق گرمسیری خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.