سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه طرح بهسازی روستاهای دارای بافت‌ باارزش در زنجان

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:طرح بهسازی برای پنج روستای دارای بافت‌های با ارزش در استان تهیه شده است.

رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن متولی توسعه کالبدی روستا‌های کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکار‌های نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش است.

او افزود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستا‌ها در احیاء و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در روستا‌هایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیاء بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و ساز‌ها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌گیرد.

خواجه‌ای  ادامه داد: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستا با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال جاری تهیه شده و طرح و بهسازی روستا‌های هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا ۴ روستای درسجین، گالبر، خوئین، ویر تهیه طرح شده و سه روستای شیت، علم کندی، حاج سیران در سال ۱۴۰۱ در دست تهیه است و روستا‌های ولیدر، چپدره، و ماری مصوب دفتر مرکزی است.

او از تهیه طرح روستا‌های دارای بافت‌های با ارزش به تعداد پنج روستا در استان خبر داد و گفت: سه روستای درسجین و قلعه، قوزلومصوب شده و یک روستای خورجهان ماهنشان و روستای لار زنجان در سال جاری در دست تهیه طرح است و روستا‌های انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تأمین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  افزود: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.