سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تکمیل طرح برق رسانی به معادن نهبندان

۹۰۰ نفر صاحب شغل می‌شوند

تکمیل طرح برق رسانی به معادن نهبندان، سبب ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی جدید برای افراد می‌شود.

در آذر پارسال، نبود برق دغدغه فعالانی در حوزه معادن بود که ۱۴۰۰ کارگر دارند.

پس از آن بود که برای ایجاد زیرساخت، برق رسانی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای معادن کوچک مقیاس آغاز شد.

احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان نیز با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان، در ۷ شهریور امسال آغاز شد و در صورت تکمیل برق رسانی، زمینه اشتغال برای ۹۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

افزایش ظرفیت تولید و اشتغال با برق رسانی به معادن

یکی از کارگران منطقه شاهکوه نهبندان گفت: قبلا برق این منطقه معدنی از طریق ژنراتور تأمین می‌شد که به دلیل وجود نوسانات، با سوختن و از کار افتادن دستگاه‌ها مواجه بودیم.

او افزود: در یکی از واحد‌های معدنی ۲۵ نفر برای فرآوری مشغول به کار بوده اند که با تکمیل برق رسانی، تعداد افراد افزایش خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


موسوی فعال حوزه معادن بیان کرد: برق رسانی به معادن این منطقه مشکلات زیادی را از معدن داران و کارگران حل می‌کند و یکی از گشایش‌ها افزایش تولید است.

او گفت: افزایش تولید و ظرفیت حداقل ۲ یا ۳ برابر وضع موجود خواهد بود.

مصرف یک میلیون لیتر نفت گاز در معادن نهبندان

ایروانی فرماندار نهبندان گفت: ۵۲ واحد معدنی در این شهرستان نفت گاز مصرف می‌کنند و مصرف ماهیانه آن‌ها یک میلیون لیتر است.

او افزود: اگر بخواهیم طبق بازار فوب خلیج فارس این میزان را محاسبه کنیم، ۳۳ میلیارد تومان هزینه مصرف نفت گاز است و ۱۷۰ مگاوات آمپر برق برای معادن نهبندان اعلام نیاز شده است.

طرح انتقال برق به معادن نهبندان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما طرح متوقف شده است که نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: توافق نامه‌ای بین ایمیدرو توانیر منعقد شده تا برق رسانی از ناحیه ایمیدرو و احداث دکل برق از سوی توانیر انجام شود.

او گفت: طبق زمانبندی پیش بینی شده، احداث خط انتقال به حد خوبی رسیده و امیدواریم برق به عنوان زیرساخت مهم مورد بهره برداری قرار گیرد.

ذخیره قطعی معادن شهرستان نهبندان ۹۳ میلیون تُن است که با تکمیل برق رسانی به این معادن، ۱۴۶ معدن برقدار می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.