سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان آنفلوانزا در استان یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تاکنون جواب آزمایش آنفلوانزای ۵۰ بیمار در استان یزد مثبت شده است.

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و محدودیت‌های کرونایی، مواجهه با ویروس‌های تنفسی از جمله  آنفلوانزا کم شده بود.

او افزود: اما هم اکنون با توجه به کاهش استفاده از ماسک و رفع محدودیت‌ها احتمال افزایش آنفلوانزا  می‌رفت که این پیش بینی درست بود و هم اکنون شاهد افزایش ابتلا به این بیماری در جهان، کشور و استان هستیم.

شریفی از ابتلای قطعی ۵۰ نفر به آنفلوانزا  در استان خبر داد و تصریح کرد: کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر از سایر افراد در معرض این بیماری قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های مرتبط با کرونا برای دوری از آنفلوانزا  تأکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، واکسیناسیون مطمئن‌ترین راه حل برای مقابله با آنفلوانزا  به شمار می‌آید.

او با اشاره به واکسینه شدن زنان باردار، سالمندان موجود در مراکز سالمندی و بیماران خاص توسط مراکز بهداشت ادامه داد: با توجه به شیوع آنفولانزا در جامعه توصیه می‌شود که افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، آسم و فشار خون و همچنین افراد دارای چاقی مفرط به داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.