سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گام دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: گام دوم بهسازی باند فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز شده است.

حوادث سریالی باند فرودگاه بین‌المللی شهیدهاشمی‌نژاد مشهد و ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند این فرودگاه که سبب واکنش سازمان هواپیمایی کشور شده و حوالی مرداد امسال این فرودگاه و حوادثش را به سرتیتر خبر‌های رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل کرده بود، مسئولان فرودگاهی خراسان‌رضوی را واداشت تا اگرچه در این زمینه تقصیری را متوجه باند نمی‌دانستند و آن را به کیفیت لاستیک هواپیما‌ها نسبت می‌دادند، برای بهسازی آسفالت این باند و رنگ‌آمیزی آن اقدام کنند؛ پروژه‌ای که گام اول آن چهارشنبه هفته پیش به پایان رسید و از امروز قرار است مرحله دوم آن آغاز شود.

محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: یکی از علت‌های احتمالی که سازمان هواپیمایی برای ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند فرودگاه مشهد اعلام کرد و البته برای ما پذیرفتنی نبود، رنگ‌آمیزی باند بود و به‌دلیل اینکه تقصیری در این زمینه متوجه ما نباشد، بهسازی باند را در دو مرحله برنامه‌ریزی کردیم.

او افزود: در گام اول هشتصد متر از باند به مدت دوازده روز بسته و عملیات بهسازی آسفالت و رنگ‌آمیزی انجام شد. در این دوازده روز رنگ‌آمیزی قدیمی تراشیده و رنگ جدید جایگزین آن شد. علاوه بر آن چراغ‌‎های لایتینگ انتهای باند که به مرور زمان خراب می‌شود و البته در مسیر پرواز هم نبود، بهسازی شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی ادامه داد: در گام اول، آسفالت کناره‌های باند نیز که شاید ارتباط چندانی به پرواز‌ها نداشته باشد، اصلاح و بهسازی انجام شد.

گام دوم در ۱۰ روز

امانی‌بنی درباره جزئیات بخش دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد نیز بیان کرد: دیروز نشست کمیته فنی فرودگاه برای اجرای گام دوم برگزار شد. با توجه به اینکه بخشی از باند بسته می‌شود، پرواز‌ها برای تیک‌آف و لندینگ باید منتظر باشند و هماهنگی این موارد نیاز به برگزاری این نشست داشت تا زمان‌بندی بسته‌شدن باند و سرعت‌یافتن این پروژه بررسی شود.

او با اشاره به اینکه گام دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد احتمالا از امروز آغاز می‌شود و ۱۰ روز ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در این مرحله قرار است رنگ‌آمیزی سطوح پروازی اصلاح شود و با توجه به اینکه باند بسته می‌شود، همه اقدامات اصلاحی غیر از این موارد نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی تاکید کرد: طول کل باند فرودگاه مشهد حدود چهار کیلومتر است که هشتصد متر آن در گام اول رنگ‌آمیزی شده و هشتصد متر دیگر در مرحله دوم انجام می‌شود و در بقیه طول باند نیز خط‌کشی‌ها اصلاح می‌شود.

پایان سریال ترکیدگی؟

امانی‌بنی اظهار کرد: البته از زمانی که گرمای هوا در مشهد کاسته شد، شرکت‌های هواپیمایی را به کاهش سوخت‌گیری ملزم کردیم و در پی آن، ترکیدگی لاستیک کمتر شد. همچنین ممکن است گ فرسودگی لاستیک‌ها و مواردی از این دست وجود داشته باشد. با این حال، فرودگاه مشهد تکلیفش را در این زمینه برای رفع ایرادات احتمالی انجام می‌دهد.

او افزود: در این مدت پرواز‌های فرودگاه مشهد فقط در بخشی از باند انجام می‌شود و بقیه باند بسته است و این موضوع سبب ایجاد پیک کاری برای کارکنان فرودگاه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.