سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در ۶ ماهه نخست امسال

رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از تخصیص بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی برای پیشرفت و توسع استان در بخش مسکن، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، خدمات استان خبر داد.

رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۲۰ هکتار اراضی ملی جهت توسعه استان در بخش مسکن از سوی اداره کل منابع طبیعی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان تغییر نمایندگی شد.

داوود نظری افزود: از این میزان ۲۰ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح هادی ۵ روستا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل و تحول و تغییر نمایندگی گردید.


بیشتر بخوانید


وی در راستای ماده ۶ قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن و ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: اراضی مورد درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان در اراضی ملی اطراف ۹ شهر به مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل و تحول و تغییر نمایندگی انجام شده است.

نظری اضافه کرد: در بخش توسعه منابع طبیعی، جنگل کاری اقتصادی و توسعه بوستان‌های جنگلی روستایی در استان، در قالب ۵ مورد قرارداد بهره برداری، مدیریت و بهره برداری اقتصادی از سطح ۹ هکتار از اراضی ملی به مردم شریف استان و دهیاری‌ها احاله شد همچنین به منظور بهره برداری اقتصادی از مراتع، در قالب ۲ فقره قرارداد مرتعداری موضوع ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، بهره برداری اقتصادی از مراتع استان و اجرای طرح‌های مرتعداری در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به مرتعداران روستایی و عشایری استان واگذار شد.

رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در استان میزان ۳۵ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی و دامی تخصیص داده شد.

وی افزود: برای توسعه استان در بخش صنعت، و برای احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان میزان ۳۶۰ هکتار از اراضی ملی استان جهت احداث ۹ شهرک صنعتی جدید تخصیص داده شد.

نظری گفت: در بخش خدمات و توسعه عمرانی استان هم ۹ هکتار اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های مذکور در شش ماهه گذشته تخصیص داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
به امید گسترش و پراکندگی و جانمایی شهرکهای صنعتی استان در جای جای و در سراسر و در همه پهنه کوهستانی و دشتهای زرخیز استان عزیزمان چهارمحال و بختیاری،بام ایران و سرچشمه رودهای بزرگ ملی ایران و سدها و دریاچه های بزرگ کشورمان ایران عزیز