سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن سیب از باغات آذربایجان شرقی

مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برداشت سیب درختی از باغ‌های این استان آغاز شده وپیش بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن محصول از این باغ‌ها برداشت شود.

آقای بی پروا گفت: سطح باغ‌های سیب استان آذربایجان شرقی حدود ۴۳ هزار هکتار است و آذربایجان شرقی از نظرمیزان تولید رتبه دوم و کیفیت رتبه اول کشور را دارد.

وی گفت: امسال به خاطر بارش‌های بهاری تولید سیب در استان کاهش یافته ولی به خاطر کم بار بودن از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: بخش زیادی از سیب تولید شده در استان به کشور‌های روسیه، هندوستان، پاکستان، عراق، کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و امسال کشور چین نیز به مشتریان سیب ایران و آذربایجان شرقی اضافه شده است.

آقای بی پروا افزود: بخش از سیب‌های استان نیز برای فرآوری و تبدیل به آبمیوه به واحد‌های فرآوری و بسته بندی کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز گفت: این شهرستان رتبه اول تولید سیب در آذربایجان شرقی را دارد و بیش از ۴۰ درصد محصول استان در مراغه تولید می‌شود.

آقای خیر اندیش افزود: امسال تولید سیب در مراغه از ۳۵۰ هزار تن به ۲۷۰ هزار تن کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با هدف معرفی سیب مراغه هفته اول آبان ماه جشنواره معرفی سیب این شهرستان با حضور تولید کنندگان، تجار و صادرکنندگان این محصول برگزار می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی استان نیز گفت: بیشتر سیب استان در دامنه‌های کوه سهند در مراغه، بزگوش در میانه و میشو در مرند تولید می‌شود.

آقای فروغی افزود: ماندگاری بالا، رنگ و طعم خوب از ویژگی‌های سیب آذربایجان شرقی به خاطر کوهستانی بودن و ارتفاع بالای باغ‌های سیب است.

زمان برداشت سیب درختی در استان از اوایل مهر تا اواخر آبان ماه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.