سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۱۲۵ دانش آموزآسیب دیده بینایی درمدارس کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۲۵ دانش آموز آسیب دیده بینایی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان استفاده می‌کنند.

طالب محمدی با تبریک فرارسیدن ۲۳ مهرماه (۱۵ اکتبر) روز جهانی عصای سفید گفت: ۱۲۵ دانش آموز آسیب دیده بینایی در مدارس با نیاز‌های ویژه وتحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل می‌باشند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد ۲۵ دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب بینایی در مدارس با نیاز‌های ویژه پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، مریوان وقروه تحصیل می‌کنند.

او افزود: ۱۰۰ دانش آموز تلفیقی - فراگیر دارای آسیب بینایی خفیف تا شدید نیز در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

محمدی با اشاره به " اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، نوید بخش حضور اجتماعی نابینایان " بعنوان شعار روز عصای سفید گفت: با تمرکز هر چه بیشتر جامعه نسبت به مسائل افراد نابینا وکم بینا و آگاه سازی جامعه می‌توان تحقق اهداف پیش رو در راستای احیای حقوق نابینایان را محقق کرد.

او با اشاره به اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها اظهارداشت: در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان سال جاری هزارو ۲۵۵ نوآموز به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شدند که ۵۸۰ نفر بدون مشکل و ۶۷۵ نفر دارای اختلال بودند.

غو افزود: از این تعداد نوآموز که نیاز به مداخلات درمانی داشتند ۵۲۱ نفر نیاز به عینک، ۱۱۶ نفر تحت درمان آمبلیوپی، ۳۱ نفر تحت درمان دارویی و جراحی، ۶ نفر معرفی به مدارس عادی با کمک معلم رابط وکتاب درشت خط و ۱ نفر به مدارس با نیاز‌های ویژه معرفی شدند.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وظیفه سنگین تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی را عهده داراست، یادآور شد: آموزش باید بر مبنای ظرفیت دانش‌آموزان باشد، چرا که هر دانش‌آموز نیاز‌های مخصوص به خودرا دارد و بر اساس همین نیاز‌ها باید آموزش‌های لازم را دریافت کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید برتوانمندی دانش آموزان آسیب دیده بینایی به عنوان توانمندترین گروه معلولان افزود: روز جهانی نابینایان، تبلور قابلیت ها، توانمندی‌ها و شان و منزلت اجتماعی نابینایان است تا با بهره گیری از این فرصت کوتاه نگرشی مطلوب در جامعه نسبت به آنان فراهم شود.

محمدی با بیان اینکه نابینایان در بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از بقیه افراد جامعه توانمندتر هستند و باید شرایط، زمینه و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد، افزود:آموزش وپرورش استثنایی تلاش می‌کند که دانش‌آموزان نابینا و کم بینا همراه با سایر دانش‌آموزان در نظام آموزشی عادی مشغول به تحصیل شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.