سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد اشتغال تعهدی در بخش گردشگری استان سمنان محقق شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ درصد اشتغال تعهدی در بخش گردشگری استان محقق شده است.

 محمد رضا صادقی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان درجلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و استان سمنان گفت: جذب سرمایه گذاران جدید، اجرای ۴۰ پروژه در حوزه‌های مختلف گردشگری، توسعه بوم گردی‌ها و مرمت آثار تاریخی و هتل‌ها در جهت توسعه و رشد اقتصاد گردشگری در استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: استانداردسازی هتل‌ها و مجموعه‌های بوم گردی، آموزش فعالان گردشگری و افزایش ارز آوری و توسعه صادرات صنایع دستی در جهت بهره وری بیش از پیش صنعت گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

صادقی ابراز داشت: برگزاری تور‌های کویر گردی، آفرود سواری و توجه ویژه به مرمت و مطالعه بافت‌های تاریخی انجام شود تا شاهد توسعه متوازن در بخش گردشگری در سطح استان باشیم.

وی از افزایش ۶۰۰ درصدی اعتبارات امسال اداره کل میراث فرهنگی در استان خبر داد و گفت: ارز اوری و توسعه صادرات صنایع دستی استان و جذب گردشگر در استان رشد مطلوبی داشته که تلاش کنیم این روند افزایش یابد.

صادقی بابیان اینکه باید نگاه به گردشگری بر پایه علم باشد تصریح کرد: با برگزاری رویداد‌های استارتاپی و ایجاد اپلیکیشن‌های گردشگری می‌توان ظرفیت‌های گردشگری استان را به مسافران و گردشگران معرفی کرد.

کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هم بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ فقره مجوز ۴ گانه صنایع دستی در استان صادر شده است گفت: ۲ بازارچه دائمی و ۶ بازارچه موقت صنایع دستی از ابتدای سال تاکنون در استان ایجاد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.