سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشیمانی که بعد از فریب خوردن باقی مانده است

افرادی که در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شده اند، به فریب خوردن خود معترف هستند.

در پی فوت مهسا امینی جریانات و گروهک‌های ضد نظام دست به کار شدند تا از این فرصت برای دشمنی استفاده کنند.

در این بین عناصر فریب خورده با برپایی تجمعاتی در شهر‌های بیرجند و قاین، شعار‌هایی را سر دادند.

در این میان اما فریب خوردگان و عناصر وابسته به دشمن با روش هایی چون همراه داشتن چند دست لباس برای تعویض، استفاده از ماسک، عینک و کلاه برای شناسایی نشدن وارد میدان شدند و با کشف حجاب و آتش زدن روسری‌ها سعی در امنیتی کردن فضا داشتند.

اما با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و اطلاعات فرماندهی انتظامی نقشه آن‌ها نقش بر آب شده و این عوامل شناسایی و بازداشت شدند.

در جریان اغتشاشات رسانه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها با دروغ پردازی و شایعه پراکنی سعی در فریب جوانان و نوجوانان دهه هشتادی داشتند که اعترافات افراد دستگیر شده مبین این ماجراست.

پشیمانی، نتیجه فریب خوردن

یکی از دستگیرشدگان جریانات اخیر گفت: در زمانی که من در اغتشاشات بودم، چندین نفر که در حالت روانی عادی نبودند، شروع به سنگ پراکنی کردند.

دیگر فرد دستگیرشده بیان کرد: پس از مرگ مهسا امینی به دلیل انتشار فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، به حضور در ناآرامی‌ها روی آوردم.


بیشتر بخوانید


او افزود: فیلم‌ها را از شبکه‌های معاند از جمله ایران اینترنشنال دیدم و به حضور در تجمعات ترغیب شدم.

یکی دیگر از دستگیرشدگان گفت: اکنون فهمیده ام که مورد شست و شوی مغزی شبکه‌های معاند قرار گرفته بودم و نمی‌دانم که چه کسی پشت این شبکه‌ها وجود دارد.

دشمن به دنبال سوء استفاده است

حال مردم از مسئولان انتظار دارند که قدم‌های جدی تری در جهت قانونمند کردن و مدیریت فضای مجازی بردارند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: دشمن به دنبال فرصت برای سوءاستفاده است و یکی از راه‌هایی که دشمن از آن استفاده می‌کند شبکه‌های مجازی است.

او ادامه داد: برای مدیریت فضای مجازی باید زودتر اقدام می‌شد و می‌توان بیشتر روی نرم افزار‌های ایرانی کار کرد.

مردم همچنین از دستگاه قضایی انتظار دارند تا با برخی از سلبریتی‌ها و آن‌هایی که در فضای مجازی با تحریک احساسات پاک جوانان و نوجوانان، آن‌ها به دام نقشه‌های شوم دشمن انداختند برخورد کنند.

برخورد قاطع با افرادی که اصلاح نشوند

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: افرادی که به انتشار مطالب مرتبط با ناآرامی‌ها در فضای مجازی اقدام کرده اند به دادگستری خوانده می‌شوند.

او افزود: پس از ارشاد‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر افراد از کار‌های خود صرف نظر کنند، با آن‌ها با نظر اغماض برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام موحدی راد تصریح کرد: اگر کسی هم اصرار بر اقدامات خود داشته باشد، برای وی پرونده قضایی تشکیل شده و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.