سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رویداد بداهه نویسی در قزوین

رویداد بداهه نویسی با عنوان مشق صلوات در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برگزار شد.

رویداد یک روزه بداهه نویسی با حضور خوشنویسان قزوین و استان‌های همجوار با عنوان «مشق صلوات» در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برگزار شد.

مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری قزوین نیز در این رابطه اظهار داشت: ۶۳ هنرمند خوشنویس از استان‌های قزوین، البرز و زنجان در رویداد بداهه نویسی مشق صلوات شرکت کردند.

محمد رازقی افزود: این برنامه، دومین رویداد هنری از سری بداهه نویسی‌های واحد هنری‌های تجسمی حوزه هنری بود که طی سال جاری پس از رویداد هنری مشق رمضان با هدف بداهه نویسی صلوات، اسامی و القاب پیامبر اکرم (ص) ویژه هنرمندان خطاط قزوین و استان‌های همجوار برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد‌ها و محافل هنری از این جنس در حوزه هنری قزوین، خاطرنشان کرد: محافل هنری از این دست در زمینه خوشنویسی به شکل مرتب طی سال‌های اخیر توسط حوز هنری قزوین برگزار شده و این روند با برگزاری بداهه نویسی امروز و برنامه‌های آینده ادامه خواهد داشت و تا پایان سال، محفل بداهه نویسی دیگری نیز برگزار خواهد شد.

به گفته رازقی، هدف اصلی این محفل، تکریم حضرت رسول اکرم (ص)، ایجاد فضا در جهت تعامل، گفتگو، هم افزایی و تبادل تجارب فنی میان هنرمندان، به ویژه استفاده هنرمندان جوان از محضر اساتید برجسته خوشنویسی بود که امروز در این محفل هنری حضور بهم رسانده بودند.

مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری قزوین یادآور شد: همیشه آثار خوشنویسی در خلوت هنرمند و مشق مکرر تولید شده و زمان کافی برای تذهیب و آماده سازی نهایی در نظر گرفته می‌شود، اما در این رویداد هنری آثار به صورت بداهه و در زمانی محدود خلق می‌شوند که همین بداهگی به ارزش آثار می‌افزاید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.