سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر رهبری نقطه عطف تحول حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این سفر برکات و دستاورد‌های فراوانی با اختصاص اعتبار به ۳۳ پروژه در حوزه بهداشت و درمان داشت که سبب ارتقای شاخص‌ها و خدمات سلامت به مردم شد.

 سیدجواد پورنقی گفت: حوزه سلامت استان با این سفر تحول یافت به طوریکه با توسعه زیرساخت‌های این حوزه از محل اعتبارات سفر، اکنون شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم استان هستیم.

او گفت: بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد یکی از این پروژه‌ها بود که با ۳۲۰ تخت مصوب و اختصاص ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و به عنوان یک مرکز جامع آموزشی درمانی و پژوهشی با ۲۳ بخش بستری فعال در حال حاضر با میانگین ۶ هزار نفر بستری در ماه به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بخش جراحی قلب باز در بجنورد یکی دیگر از این مصوبات مهم این سفر بود که با تجهیزات استاندارد و به روز دنیا و با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و با میانگین ماهانه ۳۰۰ نفر بستری در حال خدمات‌دهی به مردم است.

او گفت: با بهره‌برداری از این مرکز، بیماران علاوه بر بهره‌مندی از تعرفه خدمات دولتی، دیگر مجبور به تحمل شرایط سخت و هزینه‌های بسیار برای پیگیری درمان خود در استان‌های مجاور و پایتخت نیستند.

پورنقی گفت: این مهم در سفر رهبری مورد توجه قرار گرفت و با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و اکنون خدمات بستری و سرپایی شیمی درمانی-پرتو درمانی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و تشخیص سرطان با میانگین ماهانه خدمت به ۴۰۰ بیمار در حال فعالیت است.

او گفت: احداث ۱۲ مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در مناطق مختلف استان با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال، احداث و راه اندازی ۱۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای شهری و روستایی با رقمی افزون بر ۲۸ میلیارد ریال و خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان به مبلغ حدود ۷۰ میلیارد ریال، اختصاص ۶۷ میلیارد ریال برای ساخت دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی نیز از دیگر مصوبات این سفر بود که در راستای خدمات‌دهی به مردم مناطق محروم خراسان شمالی اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مجموع با اختصاص قریب به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشت و درمان چراغ راه برای ادامه مسیر و زمینه‌ساز تحول در نظام سلامت استان شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.