سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجارستان: حمله به «ترک استریم» تروریسم است

نخست‌وزیر مجارستان حمله به خط لوله ترک استریم را محکوم و آن را تروریسم خواند.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، از روسیه و اوکراین خواست تا هرچه زودتر به مذاکرات صلح بپردازند، و هرگونه حمله به «ترک استریم» را محکوم دانست.

به گزارش آناتولی، اوربان در مصاحبه با یک رسانه دولتی مجارستان اعلام کرد درصورت حمله به خط لوله ترک استریم که گاز را از روسیه به ترکیه و سپس به باقی کشور‌های اروپایی می‌رساند، «بوداپست همگام با این اقدام پاسخ خواهد داد.»

روسیه به تازگی اوکراین را متهم به اقدامات برای حمله به ترک استریم دانسته است. ترکیه هم روز پنج‌شنبه اعلام کرد چندین نفر که در تلاش برای حمله به بخش روسیِ ترک استریم بودند را بازداشت کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، هم تاکید کرد این بخشی از حملات تروریستی اوکراین بوده تا زیرساخت‌های حیاتی روسیه از جمله انرژی این کشور را هدف بگیرد.

در حال حاضر روسیه و دیگر کشور‌ها در حالت هشدار هستند زیر به تازگی نشت و همچنین انفجار‌هایی در دو خط لوله گازی این کشور به نام‌های نورداستریم ۱ و ۲ گزارش شده است.

در طول ۷ ماه گذشته که روسیه و اوکراین درگیری شدیدی داشتند، ویکتور اوربان بار‌ها تاکید کرده که این دو کشور باید هرچه سریعتر به صلح برسند و هشدار داد: «تا زمانیکه این درگیری باشد و غرب هم با تحریم به آن پاسخ دهد، قیمت‌های انرژی در اروپا پایین نخواهند آمد.»

مجارستان بار‌ها از ابتدا مخالفت خود را تحریم‌های اروپا علیه روسیه ابراز کرده است، زیرا تحریم این کشور‌ها علیه روسیه منجر به کاهش واردات گاز و انرژی به کشور‌های اروپایی شد و زمستانی سخت را پیشِ روی آن‌ها قرار داد.

پیشتر اوایل ماه جاری ویکتور اوربان، با انتقاد شدید از تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه گفت این تحریم‌ها «تاثیر عکس» داشته‌اند و موجب افزایش بهای حامل‌های انرژی شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.