سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دستگاه قضایی هرمزگان به موضوع حمل یکسره کالا در بنادر و گمرکات

رئیس کل دادگستری هرمزگان دستورات لازم را به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها و گمرکات استان صادر کرد.

مجتبی قهرمانی در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان گفت: توجه به موضوع حمل یکسره کالا باید سیاست اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک و همه صنایع باشد.

قهرمانی گفت:دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اداره بازرسی با ورود به این موضوع، گزارش جامعی را تهیه می‌کنند تا نتایج و مزایای آن در حوزه کاهش هزینه‌ها، تسهیل تجارت و تامین منافع بیت المال مشخص شود.

او با اشاره به صدور دستورات لازم به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها و گمرکات استان، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز باید هرچه سریع‌تر در استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:ضرورت دارد با توجه به مقررات و موازین قانونی، تفاهم‌نامه‌ای میان ادارات کل استاندارد، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منعقد شود تا فرایند نمونه گیری از اقلام و کالا‌های وارداتی در ضمن این تفاهم نامه تعیین و به تسریع و تسهیل امور منتج شود تا از نیاز واردکنندگان به مراجعه به استان‌های دیگر کاسته شود.

قهرمانی گفت: کمیته تحلیل، آسیب شناسی و ارائه پیشنهادات در خصوص کالا‌های اساسی با مدیریت شخص دادستان مرکز استان تشکیل خواهد شد و در حوزه کالا‌های اساسی نسبت به اصلاح فرایند‌ها و برنامه ریزی جهت جلوگیری از رسوب اقلام وارداتی اقدام می‌کند.

او بر ضرورت نظارت بالادستی به منظور تامین مواد اولیه صنایع نیز تاکید کرد و گفت: تشدید نظارت‌ها در این خصوص به منظور رفع موانع موجود راهگشا خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.