سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۱۴۱ دانش آموز دختر و پسر در المپیاد بین المللی هندسه IGO

کارسوق ملی فراگیر المپیاد هندسه ایران یادواره دانشمند جهادگر شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی امروز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

المپیاد بین المللی هندسه ایران با همکاری سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، نهمین دوره را به صورت حضوری و در سطح استان‌ها به صورت همزمان در ۶۵ کشور برگزار می‌نماید.

کشور‌های چین، روسیه، فرانسه، سوئد، آرژانتین، ایتالیا، برزیل، استرالیا، لهستان، هند، هلند، لاروس، اتریش، پاکستان، ایرلند، صربستان، ویتنام، فنلاند، رومانی، آلبانی، آفریقای جنوبی از جمه این کشور‌ها هستند.

المپیاد هندسه ایران یکی از معدود مسابقات دانش آموزی در سطح بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر آن است و دبیرخانه جهانی در ایران مستقر است. درسال ۱۳۹۳ جمعی از معملن و علاقه‌مندان این حوزه با هدف ترویج و عمومی کردن هندسه در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط در سراسر جهان این المپیاد را ایجاد کردند.

هندسه یکی از حوزه‌های درخشش تمدن ایرانی اسلامی است. هندسهبه عنوان یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات، قدمتی باستانی دارد و حل مسائل هندسی به عنوان چالشی خلاقیت برانگیز مطرح است. اهداف این المپیاد شناساییی استعداد‌های هندسه در کشور و ارائه مسیر علمی مناسب، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه‌مندان به هندسه در کشور و سطح جهان، عمومی کردن نفکر هندسی، ارتقای سطح کیفی هندسی، ایجاد تبادل دانش و تجربیات در هندسه است.

مخاطبین این المپیاد، دانش آموزان مدارس دوره اول و دوم متوسطه است.

این المپیاد در ۳ سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته به مدت ۲۷۰ دقیقه برگزار می‌شود.

نتایج آن از سوی کمیته علمی و سمپاد در آذرماه ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد. نوع مدال‌ها مشخص و مراسم اختتامیه المپیاد جهانی در تهران برگزار می‌شود.

در کجموع از ایران ۱۹۸۸ نفر شرکت کرده اند که ۷ درصد آن یعنی ۱۴۱ نفر مربوط به استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.