سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در شهرکرد:

بخش مردمی در کانون‌های بسیج متجلی شده است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: بخش مردمی امروز در کانون‌های بسیج در سراسر کشور متجلی شده که در حوزه‌های تخصصی متنوع مشغول به فعالیت و خدمت است.

جواد جمیری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در نشست با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اهمیت حضور بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری، فعالیت در مناطق محروم و به ویژه حضور فعال در عرصه فرهنگ و هنر گفت: بخش مردمی بسیج، امروز در کانون‌های بسیج در سراسر کشور متجلی شده که در حوزه‌های تخصصی متنوع مشغول به فعالیت و خدمت است.

وی با اشاره به دو راهبرد اصلی آموزش و تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی و همچنین نقش آفرینی هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق هنر تاکید کرد: فعالیت‌های گسترده بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی در بین مردم نیازمند انعکاس از دریچه هنر است و تلاش شده تا این هدف در گستره‌های موضوعی دیده شود.


بیشتر بخوانید


وی ضمن قدردانی از رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مردمی کردن فرهنگ و هنر اظهار کرد: در این راستا رویکرد ما نیز این است که اساتید، نخبگان وپیشکسوتان فرهنگ و هنر بیش از پیش به مردم نزدیک‌تر و هنر خود را در خدمت باور‌ها و مشکلات مردم قرار دهندو به مردم پایه شدن فرهنگ و هنر کمک نمایند.

جمیری با اعلام آمادگی همکاری بسیج هنرمندان با فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مشارکت در مسائل فرهنگی هنری و محور‌های همچون تصمیم سازی، تصمیم گیری و یا حکمرانی و یا گفتمان بین اهالی فرهنگ و هنر اظهار امیدواری کرد که با ثبت و ایجاد تشکل‌ها و کانون‌های مردمی در بزنگاه‌ها بتوان فرهنگ و هنررا یاری کرد.

وی اظهار کرد: با مشارکت هنرمندان در راه اندازی پایگاه‌های مردمی تعامل دوسویه در انتقال تجربه، دانش و مهارت اصحاب فرهنگ و هنر به پایگاه‌های مردمی از دل مردم برای تعالی فرهنگ و هنر به جامعه فرهنگی و هنری افزوده خواهد شد.

پیام احمدی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این دیدار با بیان این نکته که اهالی هنر، رسانه و فرهنگ در بین مردم و اقصی نقاط و در مراکز مختلف همچون مساجد به عنوان خادمان فرهنگ و هنر با راه اندازی تشکل‌های ثانویه بطور مثال تشکل تئاتر مسجد، خبرنگاران مسجدی و ... توان مردمی نمودن فرهنگ هنر را دارند؛ افزود: اصحاب هنر و فرهنگ تجلی عشق و محبت الهی هستند و این مهم در آثار فرهنگی هنری‌شان نمود می‌یابد و به باور می‌نشیند و فرهنگ مطلوب جامعه اسلامی را پدیدار می‌سازد.

احمدی در پایان از حضور رئیس بسیج هنرمندان کشور در استان و درجمع مسئولین کانون و تشکل‌های هنری قدردانی کرد.

شایان ذکر محسن کریمی مسئولیت سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری را عهده دار است که محل استقرار این سازمان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.