سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال یکی در میان خدمات وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند

چندین خدمت از زیر مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شده، اما خدمات متعددی هم هستند که علی‌رغم تعریف گزینه ای برای آن‌ها در سامانه، کارایی ندارند.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود.

دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه‌های اجرایی که خدمات آن‌ها شناسنامه دار شده، ۱۷۰ دستگاه است که تاکنون ۱۳۷ دستگاه مصداق داشتن پنجره واحد را دارند. از این تعداد ۶۸ دستگاه پنجره واحدِ متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند دارند. همچنین حدود ۶۹ دستگاه یا پنجره واحد ندارند و یا متصل نشده اند.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید.

در این گزارش به سراغ وزارت جهاد کشاورزی و عملکرد این وزارتخانه در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند رفته ایم.

با انتخاب این وزارت‌خانه دو گزینه با عناوین ستاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور دیده می‌شود. در نگاه اول نبود چند دستگاه دیگر مثل سازمان شیلات ایران، سازمان امور عشایر و... مشخص است، اما خدمات این دستگاه‌ها در بخش مربوط به ستاد وزارت جهاد کشاوری و در سامانه یکپارچه ذینفعان وزارت کشاورزی برای کاربران قرار گرفته که در ادامه می‌توانید آن را ببینید.

برای مثال در این بخش، مدیریت ماهیگری که برای سازمان شیلات است آورده شده که در پنجره خدمات دولت هوشمند به چشم نمی‌خورد. بعضی خدمات در سامانه ستاد وزارت جهاد کشاورزی مثل سامانه مجوز‌های الکترونیکی، خدمات دارویی مرتبط با سازمان دامپزشکی، متصل شده و قابل استفاده هستند، اما در برخی موارد نیز مثل میز خدمت سازمان امور عشایر فقط گزینه آن ایجاد شده و وقتی انتخاب می‌شود «سامانه مورد نظر در حال حاضر متصل نمی‌باشد» برای کاربر نمایش داده می‌شود. جمله‌ای که برای چند مورد دیگر از خدمات این وزارت‌خانه دیده می‌شود و به نظر هنوز چند مورد از سازمان‌ها و خدمات هستند که وزارت جهاد باید برای اتصال آن‌ها به پنجره ملی دولت هوشمند تلاش کند.

این خدماتی که هنوز متصل نشده اند شامل مانیتورنگ آفت کش‌ها و صدور گواهی بهداشتی از زیرمجموعه‌های سازمان حفظ نباتات، سازمان تعاون روستایی، بازارگاه نهاده‌های کشاورزی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
عدم شفافیت و نداشتن سیاست روشن در بسیاری از فعالیتهای جهاد کشاورزی ، از دلایل اصلی عدم اتصال این وزارتخانه در بسیاری از موارد میباشد !!!!
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
نصفه نیمه آمدن زیانش بدتر از نیامدنشان است این چندمین دستگاه آرام آرام راه را برای بقیه هم دارن باب میکنن و دوباره مردم گرفتار در این اداره و آن اداره واقعا اراده اجرای یک مطالبه عمومی و ملی رها کردن به حال خودش نیست ! دوباره سوداگری ها دلالی ها رانت ها ووو خسارتش بابا آخرش از جیب و سفره صعیفان برداشت میشه و عده ایی هم مال اندوزی میکنن و یه اقتصاد بیمار
زاگرسیان
۰۹:۴۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
باعث شرمساری و تاسف باید باشد که وزارتخانه های مهم کندتر و عقب مانده ترند
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
این کارمندای دولت اینقدر بد و دیر به این پنجره دولت هوشمند وصل میشن که آخرش این سامانه یا جمع بشه یا وقت گیر و بی فایده میشه و در دولت دیگری به سطل اشغال مجازی ریخته میشه
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
شکست وعده ها