سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

اسلام هیچ گاه به اندازه زمان کنونی مورد هجمه دشمنان نبوده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اسلام، هیچ گاه به اندازه اکنون مورد هجمه دشمنان نبوده است که این لزوم وحدت بین مسلمانان را بیش از گذشته می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش محوری طلایه داران امت رسول الله در جمع ائمه اهل سنت خراسان رضوی گفت: خداوند در قرآن کریم موضوع "قیام لله" را بیان کرده و فرموده است قیام به صورت جمعی موثر خواهد بود که این موضوع با مشارکت تمامی گروه‌های مسلمان امکان پذیر است.

او افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز امور سیاسی و اجتماعی را مربوط به تمام مسلمانان دانسته است و تاکید دارد در این مورد همه مسلمانان حضور داشته باشند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تمامی موارد یاد شده و اتفاقات مهم در دین اسلام تنها با وحدت میان همه مسلمانان امکان پذیر است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امروز جامعه دینی از روشن بینی برخوردار است تا در مقابل دشمن آسیب نبیند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان جریان سیاسی در مقابل کفر ایستادگی می‌کند.

او تصریح کرد: هم اکنون همه دنیا به اسلام حمله کرده و هجمه‌های زیادی را بر پیامبر اسلام (ص) وارد نموده اند که این موضوع نیازمند درایت بیش از پیش برای مقابله با توطئه هاست.

شیخ خالد الملا رئیس ائمه جماعت اهل سنت عراق نیز در این همایش گفت: اقدامات جمهوری اسلامی برای ایجاد وحدت آفرینی میان شیعه و اهل سنت بسیار کارساز بوده است که این اقدامات می‌تواند الگوی مناسبی برای جهان اسلام باشد.

او افزود: اسلامی که اکنون در اختیار ماست، نتیجه مجاهدت‌های شهدایی است که جان خویش را وقف اسلام کرده اند و از این رو ما مدیون خون این شهدا به خصوص شهید سردار سلیمانی و شهید المهندس هستیم.

رئیس ائمه جماعت اهل سنت عراق ادامه داد: همه ما نسبت به جهان اسلام مسئول هستیم و باید نسبت به اتفاقات حوزه آن حساس باشیم.

شیخ خالد الملا بیان کرد: دشمن چشم دیدن وحدت مسلمانان را ندارد و تلاش می‌کند که گروه‌های مسلمان به جان هم بیفتند به این خاطر وحدت بیش از همیشه دارای اهمیت و توجه است.

در پایان این مراسم از تعدادی از علمای اهل سنت فعال در حوزه وحدت آفرینی قدردانی به عمل آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.