سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی کوتاه به یک اظهار نظر مهم رهبری؛

چرا کار فرهنگی به تنهایی در نا آرامی و آشوب‌های اخیر کفایت نمی‌کند؟

اساسا برای کور شدن چشم فتنه‌انگیزان و عوامل پشت صحنه راهی جز کار امنیتی نیست.

 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند:‌‏ اینکه برخی می‌گویند فضا را امنیتی نکنید بله ما هم موافق هستیم و تا آنجایی که ممکن است فضا نباید امنیتی شود، اما کار فرهنگی جای خود و کار قضایی و امنیتی هم در جای خود.


بیشتربخوانید



یک، حوادث پسا وفات مهسا امینی نشان می‌دهد که اینبار دشمن نه تنها بسیار گسترده و آشکار‌تر بلکه با روش‌های امنیتی و اطلاعاتی پیچیده‌تری نیز وارد عملیات شده است. حجم هماهنگی‌ها و لایه‌های مختلف سازماندهی شده از رسانه تا کف خیابان نشان می‌دهد که نمی‌توان از این سازمان شکل گرفته به راحتی گذشت. بدین معنا که این سازمان و ساختار شکل گرفته بر اساس طراحی‌های امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفته و همچنین خطر آفرینی آن برای امنیت کشور به اتمام نرسیده و برای مقابله و از بین بردن آن راهی جز اقدام امنیتی و اطلاعاتی نیست. اساسا برای کور شدن چشم فتنه‌انگیزان و عوامل پشت صحنه راهی جز کار امنیتی نیست. باید در نظر گرفت که کار فرهنگی مربوط به محیط داخلی است و علاوه بر همه اقشار جامعه شامل بخشی از جمعیت فریب خورده، نوجوانان هیجانی شده و جوانان دچار خطا و اشتباه قابل تخفیف و اغماض نیز هست، ولی مواجه کامل با این حوادث علاوه بر کار فرهنگی، خنثی سازی اقدامات دشمن و عوامل آن از طریق کار اطلاعاتی و امنیتی است.

دو، در این نوع چالش‌های فراگیر امنیتی و اجتماعی متاسفانه عده‌ای با ژست روشنفکری چنان جنبه کار فرهنگی در افکار عمومی را برجسته و علل بوجود آمدن حوادث را فقط به این موضوع و حل مسأله را هم تنها به آن ربط می‌دهند که نقش آفرینی دشمن در افکار عمومی کمرنگ می‌شود و حتی تقصیر کل ماجرا را به داخل برمی‌گردانند. بالتبع پس از چنین خطا‌ها و آدرس‌های غلط مطالبه طبیعی و عاقلانه تنبیه عوامل دشمن توسط قوه قضاییه نه تنها در میان بخشی از مردم کاهش پیدا می‌کند بلکه برخی احکام صادر شده برای تنبیه کوچک برخی عوامل دشمن که حتی متناسب با بزرگی جرم آن‌ها هم نیست، به راحتی در بخشی از افکار عمومی دچار خدشه و شبهه می‌شود. ضمن اینکه اقدام قضایی یک جنبه‌اش اجتماعی و فرهنگی است، یعنی تنبیه افراد به منظور غفلت‌زدایی به خصوص از قشر جوان جامعه هم است که عاقبت و تباه شدن افرادی که عامل یا همسو با دشمن شده‌اند را مشاهده کرده و عبرت بگیرد.

سه، تجربه فتنه‌های گذشته و حوادث مشابه نشان می‌دهد که غفلت و یا کوتاهی از تکمیل کامل پروسه و همه جانبه کار امنیتی و قضایی و یا عدم استمرار و جدیت در آن‌ها سبب شده که در برخی حوادث جدید گاهی از همان غفلت‌ها آرامش کشور ضربه بخورد.

منبع: جهان نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
تا مخالفت با قانون، هنجارها، ارزشها تبدیل به رفتار نشده است کار فرهنگی جواب میدهد ولی وقتی در قالب رفتار ریخته شد، باید در کنار کار فرهنگی، مجازات هم برای آن در نظر گرفته شود تا هم خود خاطی بفهمد که خطا کرده و هم دیگران عبرت بگیرند.
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
من دست شما را که مطالب خوبم را منتشر می کنید هم می بوسم.تشکر تشکر. ایکاش بینندگان عزیز مطالب خوب را تشویق می کردند.
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
چرت پرت میگی . مردم گرسنه باشند چیزی براشون مهم نیست
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
والا ما که از رو‌کنجکاوی از دور و با فاصله رفتیم اغتشاش همه بلااستثنا از رو شکم سیری اومده بودن! کلی هم از جیبشون خرج‌کرده بودن کوکتله صلواتی میدادن دو تا شونم خودم میشناختم یکیشون دخانیاتی داشت خوبم مشتری داشت اون یکی هم نمایشگاه موتور سیکلت داشت شیکمشونم دو برابر من بود یه گرسنه ی فلکزده هم ته کوچه فرعی بود داد میزد نون‌خشکیه نون خوووشک سرشم به کار خودش گرم بود دنبال نون خشکش بود
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
از دور دور جوون ها تو تموم شهرها معلومه که گشنن!!!!
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
چون ما به عربستان فرصت دادیم .باید همه ثروت خود را بدهند تا بتوانند ابروی خود را حفظ کنند.
این جوانک گوشمالی نیاز دارد
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
اگر آموزش وپرورش را رها نمی کردید وبه کار فرهنگی در بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور اهمیت بیشتری میدادید کار به اینجا نمی رسید،سن تربیت پذیری انسان از شش تا هجده سالگی است که بیشتر در مدرسه حضور دارد!کشوری که از اموزش پرورش خودش غفلت کند لاجرم مجبور است زندانهاش رو بزرگ تر کند
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
بعضی از معلمین خودشان نیاز به تربیت فرهنگی دارد. جالب این که این قشر بیشتر دوست دارند معلم دینی و قرآن و تاریخ بشوند.
ل
۱۵:۱۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
درود فراوان به شما مطلب کوتاه اما پر محتوای شما صد در صد صحیح می باشد جلو زیان هروقت گرفته شود خوب است اما بسیار دیر شده امیدوارم مسئولان مربوطه از گذشته در این زمینه درس عبرت گیرند .
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
تو خودت در وزارتی هستی که تامین هستی
حق نداری به تربیت معلمان ایراد بکیری
معلمان خسته هستند خسته از آنهمه نبعبض
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش نه آموزش درست و حسابی وجود دارد و نه پرورش. میانگین معدل که 12 هست. وضعیت پرورش دانش آموزان هم که نیاز به گفتن نداره همه دارن میبینن.
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
راه حل حاکمیت قانون و بازدارنده بودن مجازاتها میباشد برای هرکس و هر مقامی بدون استثنا و کارشناسی کردن علت اینگونه وقایع برای جلوگیری وپیشگیری از آن
عادل
۱۴:۲۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
کی گفته مردم با مجازات اینها مخالف هستند؟ از کدوم مردم حرف می زنید شماها؟ مردم دیگه چجوری بگن از این اغتشاشگرها و قاتلین بیزار هستن و تقاضای اشد مجازات دارند؟
اینقدر تسامح و بی عرضگی هاتون رو توجیه نکنید.
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تو را بخدا و اهلبیت ع این حوادث ، آسیب شناسی شوند. آیا یارانه ی ۴۵ هزار تومانی برای ایران بزرگ. شایسته بود؟! می دانم الان کمی تغییر کرده است. مغازه دار محل می گوید: تربار می آورم؛ ولی مردم قدرت خرید ندارند. تو را به خدا از این فرصتی که شهدا در اختیار ما گذاشته اند، خوب استفاده کنید و کاری کنید که مردم ما بخصوص جوانان خوش قد و بالای ایرانی، مثل مردم امارات شاد و شنگول و پولدار باشند. من دست یکایک مسئولین عزیزمان را می بوسم.
Reza
۱۳:۴۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
عکس ۴ نفر از خائنان این مملکت
مخصوصا این مسیح علینژاد
ا
۱۵:۱۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
اینها نه تنها خائن به کشور که خائن به خوشان هم هستند زیرا خود را به بهای اندک فروخته و رو سیه دنیا و آخرت شده اند اینها ننگ کشور عزیزمان ایران هستند .
کاربر
۱۳:۴۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
اشدا علي الكفار رحما بينهم
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
بهترین استراتژی حمله است پس به اروپا آمریکا وعربستان با تذکرات جدی واقدام عملی باید محکم یاسخ داد وانفعال نداسته باسیم .اگر آنها تاول مداخله را ندهند فردا برای کم آبی بعد گرانی بعد برای......دوباره همبن سناریو را برای ما میچینند
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
جانم فدار رهبر ، ای کاش مسوولین ساده نمی گرفتند تا اینهمه ضربه به معیشت و امنیت و جان مردم بخورد
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
وقتی عده ای قدر آزادی را نمی دانند و نمی فهمند، دودش به چشم همه می رود. والله چقدر واتساپ جالب هست. من روبیکا را نصب کرده ام ؛ ولی اصلا به پای واتساپ نمی رسد.بنده یک فرد انقلابی و متدین هستم و از طریق واتساپ به عزیزانم خدمات فرهنگی_ اسلامی ارائه می دهم. واتساپ واقعا حیف هست؛ ولی اینستا گرام برای همه مفید نیست. من خودم از اینستا دوری می نمایم.
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
شاید حرف شما درست باشد ولی باید از یک جایی شروع کرد.باید فرصت داد تا خود را تقویت کنند
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
مزخرف تر از واتساپ نیست. اصلا نمی دانی اهمیت امنیت چیست، داداش!
ه
۱۵:۱۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
بیشتر دقت فرمایید واتساپ و تلگرام و اینستاگرام مرکز و مادر مفاسد هستند هرگز استفاده نکرده و نخواهم کرد هروقت اینها ریشه کن شدند با امید به اصلاح داشت .
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
کاملا درست می فرمایند. به دشمنان خدا نباید رحم کرد.
آخوند بسیجی پیرو همیشگی ولایت مطلقه فقیه
۱۳:۱۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تمام ارازل اوباش سلبریدی ها سرباز فراری اند باید مجازات قضایی شوند و جریمه سنگین بپردازند و خدمت بروند
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
متاسفانه برخی اساتید دانشگاه بر این اغتشاشات می دمند و بر دانشجویان کار ضد فرهنگی می کنند. باید مراقب آنها نیز باشید. به عنوان نمونه
سعید خاقانی
استادیار گروه مرمت و مطالعات معماری دانشگاه تهران
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
من خودم دانشجو بودم متاسفانه غربگرایان خود باخته در بدنه همه دانسگاهها رسوخ کرده و فکر دانشجور از خود باوری به یاس هدایت می کنند.
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
فرهنگ سازی ارزش قائل شدن برای اموال عمومی وفرهنگ اعلام درخواست باید از دبستان‌ها شروع شود واز بکار گیری افراد کج فهم که آموزش‌های اخلاقی وشرعی را بدون توجه به سن و سال آموزش می دهند به جد جلو گیری کرد در مراکز آموزش و پرورش باید پزشک روان شناسی کو دکان و نوجوانان بکار گرفته شود که علارغم توانایی علمی دارای تعهد لازم از نظر اعتقادات ملی و شرعی داشته باشد .احترام بین معلم ودانش آموز از مهد کودک‌ها باید آموزش داده شود .
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
این مسیح علی نژاد دستگیر بشه
اون روز رو باید جشن گرفت و هل هله کرد
به امید اون روز
mamad
۱۳:۴۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
این خبیثه یزید نژاد بالاخره به دام خواه افتاد انشاءالله
ت
۱۵:۱۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
عزیزان او سالهاست که در دام افتاده ودر دام شیطان که بدترین آدمهاست گرفتار است تمام این خبیث آن در دام شیطان گرفتارند و روز به روز بدبخت تر هستند .
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
چکیده مطلب این شد که کل این حوادث فقط توطئه خارجی بوده و در داخل ایران هیچگونه کمی و کاستی و مشکل و اعتراضی وجود خارجی ندارد. طوری صحبت می‌کنید که مردم ایران در سوئیس زندگی می‌کنند و کسانی که اعتراض کردند فقط به خاطر هیجان، فریب یا خطا و اشتباه بوده و هرکسی هم که دخیل در این اعتراضات است باید مجازات شود تا مایه‌ی عبرت سایرین شود تا دیگران جرئت اعتراض پیدا نکنند.
بله در بین معترضین، جمعیتی تجزیه‌طلب هستند، جمعیتی سلطنت‌طلب، جمعیتی رادیکال و دنباله‌رو BBC و رسانه‌های ضد نظام ولی این موارد تمام معترضین را شامل نمی‌شود. با این کار شما به کلی جمعیت معترض و اعتراض و هدفشان را نادیده می‌گیرید. به نوعی صورت مسئله را پاک می‌کنید. با این کار نفرت و خشم معترضین را هم نسبت به خودتان بیشتر می‌کنید و مردم عادی و بی‌طرف هم به جمع معترضان می‌پیوندند. تا وقتی خودتان را معصوم و عاری از ایراد و کاستی بدانید، مطمئن باشید روز به روز بر تعداد معترضان و مخالفان افزوده خواهد شد .
خیبر شکن
۱۳:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
یه کم اخبار و نوشته ها را درست بخون بعد نظر الکی بده در ضمن لعنت باون سوئیس وطالبان سوئیس .من پرچم لا اله الا الله وولایت رابا اون کشور خبیث عوض نمیکنم حتی یک لنگه کفش حاج قاسم از سوئیس تو بهتره
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
مطلب را خوب بخوانید و کمی تعمل و تعقل بفرمایید و بعد نظر دهید...
می شود بفرمایید کدام اعتراض؟ اعتراض به چه بوده؟ مگر دراین چند وقت جز اغتشاش و ... ، اعتراضی هم مطرح شده؟ به نظر شما کشف حجاب و برهنگی و ... که خلاف دین و شرع و قانون است، اسمش اعتراض است؟ اگر اینطور است که هر روز برای بی دینی و ... و رواج بی قانونی و وحشی گری و خلاصه حیوانی زندگی کردن در خیابان خواهند بود... امروز بی حیایی و بی حجابی می خواهند و فردا زنا و همجنس گرایی در وسط جامعه و ... .
اعتراض منطقی پاسخ منطقی هم خواهد داشت ولی به نظر این وحشی گری و تخریب اموال عمومی و خصوصی و توهین و حمله به مقدسات، پیامبر و اهل بیت و قرآن و کشته سازی برخی مردم بی گناه و حمله به بسیج و نیروهای انتظامی و امنیتی و به شهادت رساندن آنها اسمش چیست و باید چه برخوردی با آنها بشود؟
هیچکس منکر مشکلات نبوده و نیست و مقام معظم رهبری هم بارها در کنار موفقیت ها، مشکلات و کوتاهی های دولت ها را گفته اند و پیگیر بوده اند... اما وقتی همین دولت هایی که خیلی ها به اسم آزادی و روابط با آمریکا و ... به آنها رای دادند باید پاسخکو باشند که چرا نه تنها مشکلات مردم و جامعه را برطرف نکردند، بلکه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیاری را هم ایجاد کردند... چرا از آنها که دین و دنیای مردم را هدف گرفتند و خیانت کردند و ... مطالبه نمی کنید و نکردید، پذیرش اشتباه سخت است؟
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
اینترنت وصل کنید ....والا واسه ای کار دانشگاه یه برنامه pdf درسی دانلود نصب بشه موندی چکار کنید ....مسئولین محترم وقتی میگید منافع ملی ...این مردم جزئی اصلی این جامعه هستن چرا اهمیت نمیدی اون پای لامصب رو فیلترینگ بردارین ....فقط دارین ضرر میدن
بیژن
۱۲:۲۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
برای جلوگیری از فتنه انگیزی یک مشت جاسوس و خائن در فضای مجازی فعلا محدودیت لازم و واجب است ، کسب و کارها دچار اخلال شوند بهتر از این است که امنیت کشور مخدوش شود.
محمد
۱۴:۱۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
لعنت به هرچی خائنه . انشلا دوتا دستشون چلاغ بشه
ا
۱۵:۱۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تا قطع دست آخرین خائن اینترنت نباید وصل شود مدیریت بسیار خوبیست درود بر آنهایی که فضای مجازی را محدود کردند .
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
حکایت تو شده حکایت او طرفی کخ به دروغ داد می زد دارن آش میدن. وقتی دید همه رفتن به اون سمت، جو گیر شد خودش هم دوید. تو هم اینقدر ایران و ایرانی رو مفت دادی که حالا خود هم باورت شده. فقط میتونم بگم برات متاسفم.