سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رتبه بندی کودکستان ها بر اساس کیفیت و خدمات آن ها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مواردی که در کیفیت و ارتقای کودکستان‌ها تاثیر گذار باشند، باعث افزایش شهریه خواهند شد.

مجتبی همتی فر گفت: در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و برای کودکستان‌ها و مهد‌های کودک هنوز رتبه بندی را اعمال نکرده ایم. البته بنا بر اساسنامه هم مربیان و هم کودکستان‌ها باید بر اساس امکاناتی که دارند و کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنند، رتبه بندی شوند و طبیعتا به همین دلیل هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند و این موضوعی است که در خصوص مدارس غیر دولتی نیز وجود دارد.

او گفت: حدنصاب کیفیت را همه مراکز باید داشته باشند و موضوع، خدمات اضافه ای است که بعضی مراکز ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: در کودکستان هایی که با استاندارد‌های ما مشغول به فعالیت هستند، تعداد مشخصی از کودک به یک مربی تخصیص داده می‌شود؛ اما مرکزی در کنار مربی، مشاوری نیز برای کودکان پیش بینی می‌کند و یا از کمک مربی استفاده می‌کند و یا از تجهیزات اضافه مانند اتاق بازی و چیز‌های دیگر استفاده می‌کند. این‌ها مواردی هستند که در کیفیت مجموعه‌ها اثرگذارند و طبیعتا شهریه چنین مجموعه‌ای بیشتر است.

او ادامه داد: با این وجود ما ضابطه‌مند کردن و تاکید بر این که هزینه با حاشیه سود درستی باشد را در آئین نامه خود پیش بینی کرده ایم و حتما ابلاغ خواهیم کرد. از این جنبه رتبه بندی کودکستان‌ها بر اساس کیفیت است. در واقع با توجه به ضوابطی که داریم کودکستان خوب و خوب‌تر را به والدین معرفی می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.