سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترخیص کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) شتاب می‌گیرد

ناظر گمرکات خوزستان گفت: ترخیص کالا‌های اساسی ازبندر امام خمینی (ره) و حمل آن به سایر نقاط کشور با رفع برخی موانع شتاب خواهد گرفت.

بهروز قره‌بیگی کمبود نقدینگی صاحبان و واردکنندگان کالا را یکی از موانع اساسی در ترخیص به موقع و سریع کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: با مجوز اخیر گمرک جمهوری اسلامی ایران، پرداخت حقوق گمرکی کالا‌های اساسی به صورت نسیه مصوب شده، ولی بدهی صاحبان کالا‌های اساسی به استاندارد، غذا و دارو و قرنطینه و دامپزشکی نیز باید پرداخت شود تا خروج کالا‌های اساسی به ریل اصلی خود بازگردد.

او ادامه داد:  پیگیری برای پرداخت مطالبات دامپزشکی، استاندارد، غذا و دارو و قرنطینه در حال انجام است که با تاکید دادستان مرکز خوزستان این مشکل در حال حل شدن است.

 ناظر گمرکات خوزستان می‌گوید: گمرک فراتر از وظایف خود به منظور روان سازی و سرعت بخشیدن به ترخیص و حمل کالا‌های اساسی به سایر نقاط کشور عل کرده است و این همکاری تداوم خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان چندی پیش در بازدید از بندر و گمرک بندر امام خمینی (ره)، بر تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از انبار‌های این اداره تاکید کرده بود.

صادق جعفری چگنی در بازدید از انبار‌های کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) لنگرگاه‌ها و اسکله‌های بندر امام خمینی (ره) گفته بود با مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل نکنند، طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

حدود ۳.۵میلیون تن کالا‌های اساسی در انبار‌ها، اسکله‌ها و لنگرگاه‌های وجود دارد که بیشتر آن نهاده‌های دامی متعلق به شرکت پشتیبانی امور کشور وابست به وزارت جهادکشاورزی هستند.

حدود ۸۰درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی مسوولیت واردات نهاد‌های دامی و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مسئول سفارش و خریداری غلات هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.