سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام حدود ۱۱۰ هزار یزدی برای خانه‌دار شدن

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۱۴ واحد مسکونی در استان تحویل متقاضیان شده است.

احسان خواجه‌رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به باز شدن همیشگی سامانه طرح نهضت ملی مسکن در این استان برای اولین بار در کشور گفت: در صورت تامین آورده از سوی متقاضیان شاهد افتتاح تعداد قابل توجهی واحد مسکونی این طرح تا پایان امسال در استان باشیم.

او طرح نهضت ملی مسکن استان را یکی از مهمترین رسالت‌های در دستور کار دولت سیزدهم خواند و گفت: یزد هم اکنون با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته یک استان پیشرو در نهضت ملی مسکن است که در اظهار نظر اخیر وزیر محترم می‌تواند پایلوت نهضت ملی مسکن در کشور نیز محسوب شود.

خواجه‌رضایی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن با توجه به نیاز انباشته سال‌های گذشته در این حوزه، با همکاری سایر بخش‌ها در استان اتفاقات خوبی رقم خورده به طوری که اولین طرح کشور را در کمتر از ۱۰ ماه در شهر یزد آماده و مورد بهره‌برداری قرار دادیم و پس از آن نیز طرح‌های مهریز و ۲۰۰ واحدی یزد و سایر طرح‌ها دنبال شده است.

او می گوید:  در یزد سه کارگزار شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان همیاری شهرداری‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری دارند و در کنار آن‌ها بانک‌ها به ویژه بانک مسکن که از قدیم‌الایام نقش پررنگی را در این حوزه ایفا کرده، به عنوان بازوی اصلی اجرای این طرح در استان فعالیت دارند.

خواجه‌رضایی از وقوع چند اتفاق مبارک در حوزه مسکن و شهرسازی طی روز‌های اخیر خبر داد و گفت: یکی از این اتفاقات ابلاغ آیین‌نامه اجرای بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه است که براساس آن افرادی که در سکونتگاه‌های غیررسمی دارای زمین تصرفی هستند، بر طبق ضوابط تبیین شده به خودشان واگذار خواهد شد.

او در این باره ابراز امیدواری کرد با توجه به مهلت کمی که تا پایان سال وجود دارد، طی هفته آتی جزئیات این خبر به اطلاع مردم رسانده شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر خوش دیگر را تعیین ضوابط تشویقی برای بافت‌های فرسوده خواند و با اعلام این که در این باره نیز اطلاع‌رسانی دقیقی در مورد ساز و کار‌های این ضوابط انجام شود، اعلام کرد: برای اولین بار در کشور نیز سامانه طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد از یکشنبه هفته گذشته باز شده که قاعدتاً می‌تواند ضمن تسهیل دسترسی متقاضیان، موجب برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این حوزه شود.

او این نوید را نیز داد که با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان، طی هفته‌های آتی شاهد سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به استان در همین رابطه باشیم.

خواجه‌رضایی در ادامه راجع به استقبال یزدی‌ها از طرح نهضت ملی مسکن نیز عنوان کرد: طی شش فاز ثبت نامی در استان یزد تعداد ۱۰۹ هزار و ۲۵۷ متقاضی در این رابطه ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد افزون بر ۴۶ هزار متقاضی حائز شرایط اولیه شده و ۴۵ هزار و ۸۹۲ متقاضی از این تعداد نیز تایید نهایی شده‌اند.

او با بیان این که تا امروز برای بیش از ۱۴ هزار متقاضی از افراد تایید نهایی شده‌ این طرح در استان افتتاح حساب کرده‌اند، از تخصیص طرح به شش هزار و ۷۸۹ متقاضی و صدور پروانه ساختمانی کامل برای چهار هزار و ۱۶۰ واحد خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.