سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه ویژه به افزایش سهم انرژی‌های نو

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: ارتقاء و افزایش سهم انرژی‌های نو و تجدید پذیر در تامین انرژی به عنوان یک ضرورت مهم باید در استان مورد توجهی جدی قرار گیرد.

مهدی خادمی گفت: امروز صنایع بزرگ فارس این آمادگی را دارند که برای تامین انرژی مورد نیازشان در طرح‌های توسعه‌ای، نسبت به راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر اقدام کنند.

او گفت: با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در تولید برق از جمله کمبود آب و مشکل تامین آن و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی‌های فسیلی، تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر راهکاری مطلوب در این زمینه است.

خادمی همچنین با اشاره به روند کُند و زمان بر بررسی تقاضا‌های سرمایه گذاری در استان در گذشته گفت: باید سریع‌ترین و روانترین فرآیند‌های اداری را برای سرمایه‌گذاری اتخاد کنیم تا سرمایه‌گذار با سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: فارس از شرایط مساعدی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است و مدیریت ارشد استان آمادگی دارد تا فرآیند‌های مرتبط در این حوزه را تسهیل کند.

او گفت: بر اساس آمار‌های موجود از ابتدای اجرای طرح راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در فارس تاکنون ۸۶۳ سامانه خورشیدی در این استان نصب و راه‌اندازی شده است. این سامانه‌ها با توان تولیدی ۵ هزار و ۶۵۸ کیلووات و سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیون و۱۳۲ هزار میلیون ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه‌اندازی شده است.

خادمی گفت: در راستای فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت بخش دولتی سامانه‌های خورشیدی تعداد ۲۲ نیروگاه با توان تولیدی ۱۷۰ کیلو وات با سرمایه گذاری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.