سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات رونق به واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحد‌های صنعتی استان پرداخت شده است.

سجاد رستمی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در غالب بند الف تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان به صورت ثابت و درگردش پرداخت و منجر به ایجاد شغل برای ۲۰۰ نیروی کار جدید شده و همچنین برای ۴۰۰ نیرو تثبیت شغل صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر واحد‌های صنعتی و تولیدی استان انحراف از تسهیلات پرداخت شده ندارند، افزود: در قبال خرید ماشین آلات صنعتی تسهیلات ثابت به فروشندگان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


رستمی همچنین به ایجاد سامانه تامین مالی زنجیره تامین از خردادماه امسال در وزارت صمت اشاره و اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه به جای اینکه تسهیلات به یک واحد خاص پرداخت شود، به یک زنجیره تولید پرداخت خواهد شد یعنی ۳۰ درصد تسهیلات به متقاضی و ۷۰ درصد نیز از طریق ثبت فاکتور به واحد تولیدی پرداخت می‌شود و بدین ترتیب انحراف از تسهیلات این واحد‌ها به صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال قرار است چهار واحد تولیدی با اشتغال نزدیک به ۱۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری افتتاح شود.

محمد کاظم منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۱۳ مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: بیشتر موضوعات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در خصوص پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل بود که با پیگیری‌های انجام شده امهال و تقسیط بانکی برای آنان صورت گرفت و مشکل تسهیلات گیرندگان حل شد.

وی ادامه داد: مشکلاتی در خصوص آب و محیط زیست از سوی فعالان اقتصادی استان مطرح و مصوب شد تا با تشکیل هیئت‌هایی بعضی از قوانین که نیاز به استانداردسازی دارد مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.