سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت در راستای توحید؛ شرط ارزشمندی علوم/تشکیل کانون آموزش مدیریت قرآنی

استاندار فارس تحول جدی در ساختار دانشکده‌های علوم قرآنی را ضروری بیان کرد و خواستار تشکیل کانون آموزش مدیریت قرآنی استان در این دانشکده به همراه تدوین مباحث مرتبط با آن شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه با حضور در جمع دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشکده علوم قرآنی شیراز، ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: افتخار دارم همزمان با شروع سال تحصیلی جدید این دانشکده در جمع شما قرآن پژوهان عزیز باشم.

استاندار فارس دانشکده علوم قرآنی را به برکت وجود کلام خدا نقطه‌ای نورانی دانست و گفت: تمام علوم به شرطی ارزش خواهند داشت که در راستای توحید حرکت کنند لذا اگر فردی برای آنچه که خداوند متعال مقدر کرده آماده نشده باشد، با کسب بیشتر علم به بشریت آسیب می‌رساند.

او، اتصال تمام علوم را به علوم الهی و قرآنی برای پیشرفت جامعه و مردم ضروری دانست و نافع‌و موثر بودن را شرط اصلی علم بیان کرد و افزود: جامعه امروز نیازمند تلفیق و ترکیب علوم مختلف می‌باشد.

دکتر ایمانیه تحول جدی در ساختار دانشکده‌های علوم قرآنی را ضروری بیان کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در ساختار دانشکده‌ها تحول اساسی ایجاد شود و قسمتی از آموزش‌ها بصورت عملی و در سایر دستگاه‌ها انجام پذیرد تا بتواند آثار اجتماعی خود را نشان دهد.

او گفت: اخلاق جدی‌ترین مبحثی است که تمام جوامع را رنج می‌دهد لذا وظیفه همه ما امر به معروف و نهی از منکر است، منتهی اصول و روش آن و استفاده از سلیقه و خلاقیت امری ضروری در اجرای آن است.

نماینده عالی دولت درفارس پس از بازدید میدانی از نقاط مختلف دانشکده علوم قرآنی شیراز در نشستی با ریاست و مسئولین این دانشکده گفت: بزرگترین نعمت خداوند به بشریت قدرت تفکر، خلاقیت و شکستن بن بست هاست لذا لیستی از امکانات و اقداماتی که می‌بایست انجام شود تا این دانشکده در بهترین وضعیت در کشور قرار داشته باشد تنظیم و ارائه شود، ما هم در حد توان و اختیارات در جهت تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

او، امور مربوط به خوابگاه ها، نیروی انسانی، پژوهش‌های قرآنی، موقوفات قرآنی، طرح ازدواج آسان، جذب سرمایه گذار و تفاهم همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان را از دیگر نکات مورد توجه مسئولین این دانشکده عنوان کرد و گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات راه حل دارند، اما شیوه‌های آن متفاوت است.

استاندار فارس همچنین خواستار تشکیل کانون آموزش مدیریت قرآنی استان در این دانشکده به همراه تدوین مباحث مرتبط با آن شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.