سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان توسعه صادرات به سوریه از مرز‌های خوزستان

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: خوزستان از ظرفیت و زیرساخت های لازم برای توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه برخوردار است.

شهلا عموری می‌گوید با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور و استان خوزستان وجود دارد، ضرورت دارد بازار کشور سوریه را به منظور صادرات محصولات تولیدی کشور بشناسیم و از این زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها برای توسعه روابط تجاری با سوریه به بهترین شکل بهره ببریم.

او با بیان اینکه خوزستان از ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه برخوردار است، ادامه داد: پیشنهاداتی ارائه شده تا با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان در بحث تجارت با سوریه، به فعالان بخش خصوصی به ویژه تجار و بازرگانان خوزستانی بسته‌های حمایتی و تخفیفاتی ارائه شود.

خانم عموری گفت: در طول یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از مرز‌های خوزستان به سوریه صادرات انجام شده.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه مطرح کرد که با توسعه روابط اقتصادی میان ۲ کشور ایران و سوریه باید زمینه را برای توسعه صادرات هرچه بیشتر کالای غیر نفتی به این کشور فراهم کرد.

در دهه ۹۰ ایران تحت شدیدترین و بی سابقه‌ترین فشار‌های اقتصادی از سوی غرب قرار گرفت و این مسئله اقتصاد کشور را تا حد زیادی کوچک کرد و ضربه‌های زیادی به پیکره اقتصادی کشور وارد آورد.

در نیمه‌های دهه ۹۰ توافق برجام وضعیت تجارت خارجی را اگرچه به حالت سابق برنگردانند، اما بهتر کرد، اما پس از آن با بازگشتن تمامی تحریم علیه ملت ایران در دوره ریاست جمهوری ترامپ وضعیت اقتصادی به مراتب بدتر شد تا اینکه در دولت سیزدهم با معطوف کردن توجه به تجارت با شرق شرایط در حال تحول است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.