سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق ملی حفاظت محیط زیست:

تاکسی‌های بالای ۲۰ سال قدمت باید نوسازی شوند

سجاد انجم شعاع گفت: تاکسی‌های بالای ۲۰ سال قدمت باید نوسازی شوند و سازمان محیط زیست موظف شده تا استاندارد‌های محیط زیستی را رعایت کند.

 سجاد انجم شعاع، مدیرعامل صندوق ملی حفاظت محیط زیست امروز در جلسه مشترک اتاق بازرگانی تبریز با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: تاکسی‌های بالای ۲۰ سال قدمت باید نوسازی شوند و سازمان محیط زیست موظف شده تا مصرف سوخت را کاهش و استاندارد‌های محیط زیستی را رعایت کند.

وی اضافه کرد: از تشکیل صندوق مشترک اتاق بازرگانی و صندوق محیط زیست نیز استقبال می‌کنیم تا با اولویت بندی و تجدید منابع، پروژه‌ها را با همکاری بخش خصوصی اجرا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: حفظ محیط زیست موضوع بسیار مهمی است، اما قرار نیست به بهانه آن، صنعت، معدن و تولید را متوقف کنیم و از آن سمت طوری عمل کنیم که داشته‌های طبیعی خود را از بین ببریم.

محمد کلامی ادامه داد: ساختار قوانین محیطی زیست ما به صورت یک بسته سنتی است و چندان کاربرد ندارد؛ برای محیط زیست نباید شعاع تعیین کرد، باید شاخص تعریف شود.

وی با بیان اینکه قوانین معطوف به صنعت و محیط زیست باید بازنگری شوند، ادامه داد: در کشور ما نگاه فاصله محور و فیزیکی بر مصوبات و دستورالعمل‌ها غالب است که کار ما را سخت‌تر کرده است.

کلامی گفت: اکنون به دلیل قوانین دست و پا گیر زیست محیطی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ما راکد مانده و حتی با کمبود زمین برای واحد‌های تولیدی مواجه هستیم که برای برون رفت از این وضعیت باید در حوزه محیط زیست شاخص‌ها را لحاظ کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.