سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه بین المللی معادن و فلزات افغانستان در کابل افتتاح شد

با همکاری وزارت‌های معادن و پترولیم، وزارت صنعت و تجارت و اتاق صنایع و تجارت افغانستان نمایشگاه بین المللی معادن و فلزات افغانستان در کابل گشایش یافت.

در نشستی که به افتتاح مناسبت نمایشگاه بین المللی معادن و فلزات افغانستان در کابل درهتل کابل سرینا، محل گشایش نمایشگاه، برگزار شده بود، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، مسئولان وزارت معادن و پترولیم، رئیس و معاون اتاق صنایع و تجارت افغانستان، شماری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، صنعت‌کاران و تجار ملی اشتراک داشتند.

در این نشست نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در صحبتی، حمایت طالبان به خصوص وزارت صنعت و تجارت را از سرمایه‌گذاران و صنعت‌کاران اعلام کرد.

عزیزی گفت: به منظور خودکفایی، رشد اقتصادی و معرفی تولیدات و محصولات افغانستان، از برگزاری هر نوع نمایشگاه در داخل و خارج از کشور حمایت می‌کنیم و سهولت‌های بیشتری را برایشان فراهم می‌سازیم.

شیخ حسام الدین صابری، معین وزارت معادن و پترولیم در مورد شفافیت در قراردادها و روند استخراج معادن کشور معلومات داد و گفت که وزارت معادن و پترولیم توانسته است از ماه سنبله سال‌روان تا کنون، بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۶۳ میلیون افغانی و بیش از ۱۵ میلیون دلار آمریکایی عواید جمع‌آوری کند.

معین وزارت معادن و پترولیم از افتتاح چند پروژه در آینده نزدیک در کشور خبر داد و خطاب به سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی گفت  که اکنون بیشتر از هر زمانی، زمینه سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است، بیایند و در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

در عین حال، شیرباز کمین‌زاده، رئیس اتاق صنایع و تجارت افغانستان و خانجان الکوزی، معاون این اتاق گفتند بر ظرفیت سازی داخلی تأکيد کردند و از مقامات و مسئولان طالبان خواستند که سهولت‌های بیشتری را در روندهای اداری برای سرمایه گذاران، صنعت گران و تاجران فراهم کنند.

در همین حال، شماری از صنعتکاران و فروشندگان سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه ها، از مسئوولان طالبان خواستند که برای فروش محصولات و تولیداتشان بازارهای دائمی ایجاد کنند تا بتوانند محصولات خود را به موقع و قیمت مناسب به فروش برسانند.

این نمایشگاه برای سه روز به روی بازدید کنندگان باز است و حدود ۴۰ غرفه ویژه بانوان و آقایان در آن گذاشته شده است. در این نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زغال سنگ، فلزات، صنایع دستی زنان، قالی و دیگر محصولات و تولیدات کشور به نمایش گذاشته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.