سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگامی یزد در زمینه لاپاراسکوپی در کشور

نایب رئیس انجمن درون بین گفت: یزد از پیشگامان در زمینه لاپاراسکوپی به شمار می‌آید و پیشرفت خوبی در این حیطه کسب کرده است.

سعید مطهر نایب رئیس انجمن درون بین در هفدهمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی ایران  با اشاره به قدمت ۳۰ ساله لاپاراسکوپی در ایران گفت: یزد از پیشگامان در این حوزه به شمار می‌آید و پیشرفت و رشد خوبی در این حیطه کسب کرده است.

او افزود: کوتاه شدن طول دوره نقاهت، کاهش عوارض جراحی و صرفه جویی در هزینه‌ها از مزایای جراحی‌های کم تهاجمی است. در این روش جراحی می‌توان تمام مراحل عمل را ضبط کرد که در حوزه آموزش، مرور پرونده بیمار در مراجعات بعدی و هم از لحاظ قانونی کمک کننده است.

 مطهر به تبیین جایگاه عظیم و مطرح جراحی‌های کم تهاجمی در جراحی‌ها پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ رشته پزشکی با جراحی کم تهاجمی (درون بین) انجام می‌شود.

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به حضور پررنگ جراحان ایرانی در ایام دوران کرونا گفت: جراحان در این دوران با ارائه خدمات بی وقفه به بیماران غیر کرونایی برگ زرینی در کارنامه نظام سلامت ایران ثبت کردند.

او، از دانش، تعهد و مسئولیت پذیری جراحان ایرانی یاد کرد و ادامه داد: گسترش جراحی‌های کم تهاجمی در ایران بیانگر عظمت جامعه پزشکی ایران است که دوشادوش جهانیان و حتی در شرایط تحریم و سختی برابر با عظیم‌ترین تکنیک‌های جراحی جهان به ارائه خدمت می‌پردازد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: شاید در حوزه تجهیزات پزشکی به دلیل ظلم‌های روا داشته شده با کمبود‌هایی روبرو باشیم، اما کارنامه زرین جامعه جراحان نشان می‌دهد این کمبود‌ها با دانش و مهارت مثال زدنی پزشکان حادق این سرزمین مرتفع شده است.

 سعید کارگر دبیر علمی کنگره نیز تصریح کرد: ۹۰ مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال و از این تعداد ۲۵ مقاله پذیرفته شده است.

او افزود: در سه روز برگزاری کنگره، ۹۰ سخنران در ۹ پنل جراحی عمومی و چهار پنل در سایر حوزه‌ها آخرین یافته‌های علمی در حوزه‌های جراحی عمومی، زنان، اورولوژی، اطفال، گوارش، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عروق، جراحی قفسه صدری، پزشک عمومی، اتاق عمل و پرستاری را بیان می‌کنند.

اوگفت: افراد صاحب نام در این حوزه از کشور‌های ایتالیا، کره جنوبی، امارات، آمریکا و اسپانیا به صورت انلاین در این کنگره شرکت کرده اند.

هفدمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی با هدف ارتقای سطح علمی جراحان و آشنایی با نوآوری‌های این حوزه، ۱۹ تا ۲۱ مهرماه به میزبانی یزد جهانی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.