سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور شعرای شیعه و اهل سنت رقم خورد

وحدت امت اسلامی در قاب شب شعر محمدی

در محفلی صمیمی شاعران شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی اشعار خود را در وصف پیامبر مهربانی‌ها سرودند.

شب شعری از جنس وحدت در یکی از روستا‌های مرزی و سنی نشین نهبندان با حضور گسترده علما و شاعران برجسته و تراز اول تشیع و تسنن خراسان جنوبی، سران و معتمدین قبایل روستا‌های مرزنشین، فرماندار و امام جمعه نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار و اشعاری در وصف پیامبر اعظم (ص) سروده شد.

هر یک به زبان و لهجه‌ی خودش شعر می‌خواند و ارادت خود را به مولایش عرضه می‌داشت شاعرانی از شهر‌های قاین، درمیان، زابل، بیرجند و نهبندان، مستمعین هم با گوش جان از سرای این اشعار لذت می‌بردند، اشعاری که سبب وحدت میان امت اسلامی می‌شد اشعاری که همه از خوبی‌های مولایشان بود و بس.

ارادت مجری به شاعران

مولوی سنجرانی امام جماعت اهل سنت طبسین سفلی هم که مجری این برنامه بود گویی آشنایی دیرینه‌ای با شاعران داشت و هر یک از شاعران این محفل با او نیز چاق سلامتی گرمی داشتند.

او استکبار جهانی را دشمن اصلی جهان اسلام خواند و اظهار کرد: مومنان نباید به کافران و قوم یهود اعتماد کنند چرا که آن‌ها نمی‌خواهند ما برادرانه با هم باشیم.

مولوی سنجرانی افزود: اتفاقات اخیر هرگز نباید بین شیعه و اهل سنت تفرقه بیاندازد بلکه ما میخواهیم وحدت بین شیعه و اهل سنت بیش از پیش پایدار باشد و استکبار جهانی هم از این وحدت بین ما کور شود.

دین اسلام جهانی می‌شود

امام جمعه نهبندان هم در این مراسم به بیان برخی از کرامت‌های میلاد پیامبر اعظم (ص) پرداخت وگفت: در شب میلاد آن حضرت بت‌های مکه واژگون شده و شاهان آن زمان تا یک روز توان سخن گفتن نداشتند، طاق کسری فروریخت و آتشکده فارس بعد هزاران سال خاموش شد.

حجت الاسلام خزایی اضافه کرد: همان طوری که در قرآن وعده داده شده که دین اسلام جهانی می‌شود و آمریکا و ایادی آن بندانند که دین مبین اسلام در تمام دنیا مصادره خواهد شد، اما شرط آن وحدت بین امنیت اسلامی است و اگر پیامبر ما هم توانست دین اسلام را گسترش دهد در سایه وحدت بوده و نباید به کافران اتکا کرد.

وی با تاکید بر این که وحدت میان شیعه و اهل سنت این منطقه یک وحدت استراتژیک است، ادامه داد: با وحدت میان شیعه و اهل سنت چشم فتنه گران کور می‌شود و باید هوشیار باشیم و از اتفاقات و تحولات درس گرفته و سعی بر بصیرت افزایی داشته باشیم.

سرود ملی نماد وحدت

فرماندار نهبندان هم در این مراسم سرود ملی ایران را نماد وحدت دانست و گفت: منشاء استقلال و آزادی در کشور را باید دریافت و باید بدانیم که تا زمانی که امنیت نباشد استقلال و آزادی نیز در جامعه رقم نخواهد خورد.

ایروانی با بیان این که باید نقاط مورد هدف دشمن را بشناسیم، اظهار کرد: باید نماد‌هایی از جنس همدلی برای ایجاد وحدت میان امت خود تولید کنیم و نگذاریم تا دشمن در گام دوم انقلاب از روزنه‌ای وارد شده و به ما ضربه بزند.

وی ادامه داد: انقلاب باید به نسل جدید منتقل شود و باید با نزدیک‌تر شدن به این گونه مراسمات استقلال و وحدت را به فرزندانمان بیاموزیم.

در این مراسم اشعاری با مضمون وحدت میان امت اسلام توسط شاعران استان خوانده شد که گزیده‌ای از این اشعار را در ادامه آوردیم.

بی پرده بگویم که محمد (ص) بود آن دُرّ گران / در سیطره‌ی عالم امکان بود آن شاه جهان

در روز ولادتش که عالم شده شادان / پس باد بشارت به همه عالم یزدان

مستانه روم بر در کویت هر دم / تا جام شراب عارفانه نوشم من

تکریم کنیم تو را که فخر عالم هستی / بر قلب و زبانمان چو نور گشتی

گفتنی است در این مراسم مسابقه قرآنی و حفظ قرآن نیز برگزار شد و به شرکت کنندگان نیز هدایایی اهدا شد، علاوه بر این از شاعران برتر استان نیز با اهدای جوایز تقدیر شد.

برچسب ها: وحدت اسلامی ، شب شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.